Silnik Peugeot 2.2 BlueHDi 16V 165KM DW12RUC

5049
Silnik Peugeot 2.2 BlueHDi 16V 165KM DW12RUC

Silniki Peugeot BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 2.2 BlueHDi 165KM DW12RUC był stosowany w modelach aut dostawczych od 2018 roku.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca najbardziej  rygorystyczne normy spalin. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.



Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.W opinii użytkowników jednostka posiada bardzo duże atuty do największych trzeba zaliczyć, wysoką kulturę pracy,dobrą  dynamikę oraz niski poziom spalania

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny czynnik AdBlue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW12RUC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km lub 10 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający właki rozrządu
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue/Euro 6
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total Quarts 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (2.0)
Trwałość 1.0/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 1.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

36%
18%
9%
9%
18%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

09.11.2025 Citroen Jumper Furgon
(2.0)
Opinia: Nigdy więcej tego badziewia. Silnik 2.2 bluehdi w jumperze L4H3 ledwo jedzie na pusto pali przy tym 12l/100 i to mówimy o normalnej jeździe na autostradzie przy 120 z ładunkiem około 1 tony spalanie rośnie do 15l,/100.. podczas użytkowania od nowości dodam że samochód był
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • 1.0/10
Zalety: brak
Wady: głośna praca wysokie koszty serwisu
  • Silnik: 165 DW12RUC
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 211000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam