Silnik PSA 2.0 BlueHDi 122KM DW10FE miał zastosowanie w modelach typu dostawczak/Van marki Peugeot,Opel oraz Toyota .
To kolejna odmiana silnika 2.0 DW10 wprowadzona przez koncern PSA na rynek w 2017 roku. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6. Silnik o mocy 163KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca najbardziej rygorystyczne normy spalin. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.
Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.W opinii użytkowników jednostka posiada bardzo duże atuty do największych trzeba zaliczyć, wysoką kulturę pracy,świetną dynamikę oraz bardzo niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.7) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 10.0/10 |