Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 122KM DW10FE

1635
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 2.0 BlueHDi 16V 122KM DW10FE

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 2.0 BlueHDi 122KM DW10FE miał zastosowanie w modelach typu dostawczak/Van marki Peugeot,Opel oraz Toyota .

To kolejna odmiana silnika 2.0 DW10 wprowadzona przez koncern PSA na rynek w 2017 roku. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6. Silnik o mocy 163KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca najbardziej  rygorystyczne normy spalin. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.



Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.W opinii użytkowników jednostka posiada bardzo duże atuty do największych trzeba zaliczyć, wysoką kulturę pracy,świetną dynamikę oraz bardzo niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny czynnik AdBlue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10FE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km lub 10 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający właki rozrządu
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro6d Temp
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6d-Temp
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 5.1 L, typ oleju: Total Quarts 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

11.08.2023 Citroen Jumpy L3H1
(10.0)
Opinia: Samochód kupiony w leasing u w 2018 roku. Użytkowany transport części samochodowych stałe trasy Polska -Niemcy dwa razy w tygodniu zrobiłem już 1.400 000
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie na poziomie 6-7 litrow
Wady: uszczelka głowicy wymiana przy 500.000 km
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 1400000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
11.08.2023 Citroen Jumpy XL
(9.3)
Opinia: Bardzo fajny i elastyczny silnik przy 2tys obrotów 6 bieg i jedziemy 120km)h
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo małe spalanie , tani w utrzymaniu, bezawaryjny mam już przejechane ponad 560tys i tylko wymiana rozrządu i olej filtry i paski a silniczek pracuje jak pszczółka
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 567000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam