Silnik 2.0 d 16V (OM654) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6375

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 125KM (DLD-418)28.10.2020

W moim Mondeo jest DPF więc informacja o jego braku jest błędna bo w niektórych modelach jak widać był montowany. Silnik ogólnie

Odradzam

8.18

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)28.10.2020

Doskonały silnik. Mamy w domu dwa modele Lagunę 130KM 200tys. km. oraz Latitude 175KM 220tys. km. Liczniki nie kręcone. Poza wymian

Polecam

8.87

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)25.10.2020

W rodzinie auto jest od nowości rocznik 2003, aktualnie na liczniku 282000km. Pierwsza jakakolwiek awaria miała miejsce przy 271000km

Polecam

7.24

Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897)23.10.2020

Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Polecam

8.78

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d mocach 150KM 195KM oraz 245KM z oznaczeniem OM654 wszedł do produkcji od 2016 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM651.Na początku znajdziemy go w samochodach Mercedes-Benz Klasy E a w późniejszych latach będzie miała szersze zastosowanie.Konstrukcja nowoczesna w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które mają wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów.Silnik generuje moc 195KM  z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min.i współpracować z 9-stopniową przekładnią automatyczną.Można to było osiągnąć po przez zastosowaniu szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych.Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka  Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie .W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail  o ciśnieniu 2050 bar !!! Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od porzednika.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin  RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki.Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin  EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC.Reasumując jednostka  2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja  technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami,niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy.Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
przyzwoity poziom spalania
świetne osiągi

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(1.67)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C-klasa w205 220d 194km 20.09.2020
Średnia:
(3.33)
Tak

Opinia: Posiadam od niedawna ten motor w C-klasie, dynamiczny, cichy i ekonomiczny.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: OM654Rocznik: 2020Przebieg: 500 Śr. spalanie: 6.2
E220d w213 02.08.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Super ekonomiczny, super elastyczność i przyspieszenie, gładko chodzi, cichy, bez awarii, nie bierze oleju, same plusy, na autostradzie przy 150km/h pali ponizej 6 litrów w dużej limuzynie!!!

Wady:

Odmiana silnika: 195kmRocznik: 2018Przebieg: 44000 Śr. spalanie: 6.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Rodzina silników OM668 (1997-2005)
Rodzina silników OM606 (1993-2001)
Rodzina silników OM605 (1993-2001)
Rodzina silników OM604 (1993-1998)
Rodzina silników OM602 (1985-2000)

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.