Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.6 R4 d 122KM-160KM SCR OM654

5218
Silnik Mercedes 1.6 R4 d 122KM-160KM SCR OM654

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 1.6 R4 d 122KM-160KM SCR  z oznaczeniem OM654 wszedł do produkcji od 2018 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM651.To najsłabsza odmiana z rodziny OM 654 po wersjach 2.0 które weszły w 2016 roku. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka  Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie . W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail  o ciśnieniu 2050 bar !!!


Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od porzednika. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin  RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki. Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin  EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC. Reasumując jednostka  2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja  technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami, niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM654.91
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

13%
13%
13%
13%
0%
50%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

21.04.2024 C200D
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo ekonomiczny i póki co bezawaryjny. W moim przypadku auto kupione po taxi z przebiegiem lekko ponad 300000. Na razie zrobiłem ponad 20000km i jeździ bez zarzutu. O dziwo nie słychać jeszcze rozrządu a jest fabryczny. Mam nadzieję że jak najdłużej.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mało pali, dobra kultura pracy jak na tą pojemność (nie brzmi jak 1.6),
Wady: czasami mógłby mieć więcej mocy
  • Silnik: 1.6 diesel
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 323000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam