Silnik Mercedes 2.0 R4 d EQ Boost Mild Hybrid OM654.82 ma zastosowanie od 2021 roku w modelach Mercedes-Benz Klasy C, Klasy E, CLS oraz GLE. Konstrukcja silnika wykonana z aluminium, turbodoładowana, wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM, z momentem obrotowym 200Nm oraz instalacją elektryczną 48V.
Cały układ pozwala na odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest przetwarzana na prąd i magazynowana w małym akumulatorze o pojemności 0.9 kWh. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika EQ Boost, który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 265-272 KM
Moment obrotowy: 550 Nm
Pojemność baterii: 0.9 kWh
Moc silnika EV: 20 KM
Moment obrotowy EV: 200 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 265-272 KM
Moment obr. systemu: 550 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |