Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 V6 d 245KM-258KM OM642

12177
Silnik Mercedes 3.0 V6 d 245KM-258KM OM642

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 3.0 V6 d OM642 LS  z o oznaczeniem o mocach 245KM- 258KM /620Nm  jest kolejną odmianą tej jednostki. Był stosowany od 2014 roku w większości modeli Mercedesa. Poprawiono w niej wiele mankamentów trapiących wcześniejsze odmiany, jednak nadal  problematyczny jest filtr DPF oraz kolektor ssący w którym zbiera się nagar. Jednostka miała od początku źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF, co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju a to skutkuje jego rozrzedzeniem i w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika.


Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek. Objawem tego jest problem z mocą silnika , jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej doszło do zapchania nastawnika turbiny. Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt, co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • kosztowny serwis
  • awarie zaworu EGR
  • awarie kolektora ssącego
  • zapychanie się filtra DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM642 LS
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: MB 229.51 lub MB 228.31, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

25%
25%
25%
0%
25%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami