Silnik Mercedes 3.0 V6 d OM642 LS z o oznaczeniem o mocach 245KM- 258KM /620Nm jest kolejną odmianą tej jednostki. Był stosowany od 2014 roku w większości modeli Mercedesa. Poprawiono w niej wiele mankamentów trapiących wcześniejsze odmiany, jednak nadal problematyczny jest filtr DPF oraz kolektor ssący w którym zbiera się nagar. Jednostka miała od początku źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF, co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju a to skutkuje jego rozrzedzeniem i w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika.
Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek. Objawem tego jest problem z mocą silnika , jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej doszło do zapchania nastawnika turbiny. Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt, co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |