Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.1 R4 BlueTec 190KM-204KM OM651

12120
Silnik Mercedes 2.1 R4 BlueTec 190KM-204KM OM651

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 2.1 CDI od 2014 roku ma szerokie zastosowanie w samochodach Mercedes-Benz. W zależności od modelu posiada moc 190KM lub 204KM. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.


Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro  6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie filtra DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM651
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

14%
29%
14%
14%
14%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

16.05.2024 GLC coupe
(8.7)
Opinia: Mam GLC 250d 204 KM coupe z 2017 od nowości. Auto ma teraz 106 tys km najechane, żona jeździ nim głównie po mieście. Olej zmieniam co 10 do 13 tyś km. Silnik do dziś pracuje bez awaryjnie. Spalanie głównie z miasta 80 % 20 trasa
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Kultura pracy, do dziś bez awarii, w miarę dynamiczny, serwis nie jest za drogi, piszę o filtrach oleju itp, silnik nie jest bardzo wysilony, jak na dzisiejsze czasy.
Wady: duża różnica między deklaracją producenta a spalaniem rzeczywistym.
  • Silnik: OM651, 204 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 106000
  • Spalanie: 9.7 l/100km
Polecam