Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.6 R4 d 116KM-136KM OM626

42044
Silnik Mercedes 1.6 R4 d 116KM-136KM OM626

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 1.6 d OM626 został skonstruowany wspólnie przez Renault i Nissan a jego debiut przypada na 2011 rok w Renualt Scenic III. Od 2014 roku został przystosowany do samochodów marki Mercedes-Benz Klasy C/GLC z mocami 116KM oraz 136KM.Podstawowa konstrukcja jednostki został w niektórych elementach zmodyfikowana przez Mercedesa. Najważniejsze zmiany zaszły w sterowaniu silnika z dodatkowymi funkcjami oczyszczania spali. Ponadto zmodernizowano sprzęgło w którym zastosowano specjalne koło zamachowe o podwójnej masie . Oraz kilka innych drobnych modyfikacji takich jak system start&stop oraz sprężarka i generator klimatyzacji.Silnik o oznaczeniu R9M posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens.


Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i niewielkiej bezwładności, co przekłada się na lepsze osiągi. Jednostka ekologiczna , nowoczesna i zaawansowana technologicznie. W silniku zastosowano nowatorskie rozwiązania takie jak Niskociśnieniowy EGR , pompę oleju o zmiennej pojemności, technologię zmiennego zawirowania mieszankę. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych FAP !!!.Spaliny są usuwane za filtrem cząstek stałych , schładzane i z powrotem wracają przed sprężarkę, a ich oczyszczanie odbywa się za pomocą systemu SCR


Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem. Jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6. Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania. Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane. Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego, koła zamachowego dwumasowego czy turbosprężarki. W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji). W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy, niski poziom spalania oraz bezawaryjność. Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • silnik dynamiczny
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM626
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (5.1)
Trwałość 3.4/10
Utrzymanie 4.6/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 5

Najbardziej awaryjna część

9%
50%
25%
7%
5%
5%
Suma głosów: 102

Opinie użytkowników

21.04.2024 mercedes 205 1,6 diesel
(3.3)
Opinia: Myślałem, że to silnik mercedesa, a jak padł to mechanik powiedział, że to od renówki i to są kiepskie
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • 5.0/10
Wady: kiepski silnik od renówki, padł przy 190 tysiącach, wcześniej poleciały wtryski i pompa ciśnienia cr
  • Silnik: 1,6 diesel od reno !
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 192
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Odradzam
23.02.2024 S205 200d
(7.0)
Opinia: Dość dobry silnik podstawowy,
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - niezła dynamika - kultura pracy
Wady: - czujniki adblue
  • Silnik: S205 - 1.6 136 PS
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
16.01.2023 W205
(2.7)
Opinia: Bardzo kiepski silnik, bardzo drogie i nietrwałe wtryski, przy 170tys padły panewki i wał i okazało się, że to jakiś silnik reno i nissan
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 5.0/10
Wady: nietrwały bardzo drogi w naprawie
  • Silnik: 136KM OM626
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 170
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Odradzam
23.07.2021 Mercedes C klasa W205
(3.7)
Opinia: Właśnie rozleciał mi się ten "cudowny" silnik 1,6 w moim mercedesie C klasie. Przebieg 200 tysięcy. Naprawiam i sprzedaję to gówno. Gdybym wiedziała wcześniej, że ten model robi Renault nie kupiłabym tego auta. Przez myśl mi nie przeszło, że kupując mercedesa jeżdżę renówką.
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mało pali, dynamiczny
Wady: przy 200 tyś obróciła się panewka, silnik na szrot. Kosztowna naprawa.
  • Silnik: 100kW
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
07.03.2021 W205
(10.0)
Opinia: Mercedes c200d kombi z hakiem przebieg 167000 km automat 7g tronic plus. Silnik bardzo udany,bardzo cichy,ekonomiczny,daje radę w mieście i trasie. Zero problemów, olej wymiana co 10-12 tys km Motul 5w/30 x-clean. Prędkości autostradowe 160-180 km/h bez problemu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny Bardzo cichy Ekonomiczny Świetnie wchodzi na obroty
  • Silnik: 136 ps/OM626
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 167000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam