Silnik Mercedes 3.0 V6 BlueTec OM642 o mocach 252-258KM jest kolejną odmianą tej jednostki która weszła do produkcji w 2010 roku. Wprowadzono w niej nowszy układ wtryskowy oraz podniesiono moc do 258KM oraz 258KM. Jest to odmianę o nazwie BlueTec z katalizatorem SRC ograniczająca emisję tlenku azotu oraz emisję spalin. System ten wymaga uzupełniania specjalnego czynnika AdBlue.Poprawiono wiele mankamentów trapiących wcześniejsze odmiany, jednak nadal problematyczny pozostał kolektor ssący w którym zbiera się nagar. Niestety jednostka o o oznaczeniu OM642 jest bardzo awaryjna oraz kosztowna w naprawach.
Silnik konstrukcyjnie nie został dopracowany przez co jego problemy dotyczyły nie tylko osprzętu jak również uszczelnienia chłodnicy oleju oraz problemu z wentylacją skrzyni korbowej. Zwłaszcza ten drugi problem daje się we znaki użytkownikom ponieważ w razie awarii silnik przechodzi w tryb awaryjny.!!! Konsekwencją tej usterki są poważne awarie turbosprężarki. Z problemem Mercedes borykał się do 2010 roku i organizował akcję naprawczą. To nie wszystko jednostka miała od początki źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF . Co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem a w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika. Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek.
Objawem tego jest problem z mocą silnika , jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej doszło do zapchania nastawnika turbiny.Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt, co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 5) | (7.8) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 9.4/10 |
Fatal error: Uncaught TypeError: number_format(): Argument #1 ($num) must be of type int|float, string given in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php:550 Stack trace: #0 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php(550): number_format('6-10', 1, '.', '') #1 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(183): wankom_engine_comment_theme(Object(WP_Comment), Array, 1) #2 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(150): Walker_Comment->start_el('\t<div id="comme...', Object(WP_Comment), 1, Array) #3 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(139): Walker->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #4 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(342): Walker_Comment->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #5 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(2418): Walker->paged_walk(Array, -1, 0, 0, Array) #6 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/comments.php(47): wp_list_comments(Array) #7 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(1629): require('/home/klient.dh...') #8 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php(715): comments_template() #9 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/klient.dh...') #10 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/klient.dh...') #11 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/index.php(17): require('/home/klient.dh...') #12 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php on line 550