Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 d 150KM-163KM SCR OM654

6226
Silnik Mercedes 2.0 R4 d 150KM-163KM SCR OM654

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 2.0 R4 d mocach 150KM-163KM z oznaczeniem OM654 wszedł do produkcji od 2016 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM651. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka  Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie . W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail  o ciśnieniu 2050 bar !!!


Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od porzednika. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin  RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki. Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin  EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC. Reasumując jednostka  2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja  technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami, niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • przyzwoity poziom spalania.świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM654.92
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

16%
20%
16%
16%
16%
16%
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

06.10.2024 C klasa
(8.0)
Opinia: Dobry silnik
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
14.07.2022 sprinter
(9.3)
Opinia: bdb
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: niskie spalanie
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 396000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam