Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.5 R4 d 116KM SCR OM608

2180
Silnik Mercedes 1.5 R4 d 116KM SCR OM608

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 1.5 R4 d 116KM SCR OM608 wszedł do produkcji w roku 2018 i jest  konstrukcją koncernu Renault z oznaczeniem dCi (K9K)..Mercedes w silniku wprowadził kilka swoich rozwiązań takich jak system start/stop  specjalne koło dwumasowe/zamachowe ,zmodyfikowaną jednostkę sterującą silnikiem oraz  system oczyszczania spalin. Po za tymi modyfikacjami silnik w całości identyczny jak odmiana K9K.Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących emisji  CO2/.


Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • spełnia normy spalin Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • czynnik AdBlue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM608.91
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 /AdBlue
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata

AdBlue !
To specjalny czynnik, trzeba pamiętać o jego uzupełnianiu !!!
Dostępny jest na większości stacjach paliw gdzie można go napełnić do specjalnego pojemnika którego wlew zazwyczaj jest przy klapce wlewu paliwa. Jego wydajność to około 6-8 pełnych tankowań .Przeważnie o jego stanie informuje komputer pokładowy.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

4%
63%
22%
0%
4%
7%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami