Popularne na rynku

Silnik Renault 1.5 dCi 110KM FAP K9K

130257
Silnik Renault 1.5 dCi 110KM FAP K9K

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi K9K o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia a także Infiniti. Wszedł do produkcji w 2010 roku i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania. Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich. Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dCi o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 636/836
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 40) (7.5)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 29 11

Najbardziej awaryjna część

11%
68%
5%
6%
4%
5%
Suma głosów: 193

Opinie użytkowników

13.06.2022 Renault Grand Scenic mk3
(8.7)
Opinia: Silnik dla mnie wystarczająco mocny i dosyć tani w utrzymaniu. Kupiony z przebiegiem 200000 km. Po 220000 wymiana czujnika ciśnienia spalin i świec żarowych, niestety trochę za póżno i przez to trzeba było też dać do czyszczenia filtr cząstek stałych. Silnik nie lubi dużego
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo tani w serwisie. Niskie spalanie. Cichy i wystarczająco elastyczny.
Wady: Słaby poniżej 1500 obrotów. Trudna wymiana filtra paliwa i powietrza, niewygodny dostęp.
  • Silnik: 110km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
05.01.2022 Megane 3
(8.7)
Opinia: Mam ten silnik w Megane 3 Grandtour i spisuje się solidnie. Dość dynamiczny choć na dole obrotów lekka turbodziura, na wyższych obrotach jedzie bardzo dobrze. Nalot 185 tys. i na razie bez powaznych awarii. Wymienione 2 świece żarowe. Kilka razy przy temperaturach poniżej -5
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Kultura pracy Spalanie
Wady: Turbodziura na dole obrotów
  • Silnik: 1.5
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 184
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
13.08.2021 Megane 3
(6.3)
Opinia: świetny silnik, wysoka kultura pracy. dynamiczny
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bezproblemowy
Wady: uwaga na paliwo
  • Silnik: K9K 636/836
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
16.02.2021 Scenic IIIph2
(9.0)
Opinia: Silnik przyzwoity, nawet dynamiczny, 235tys nalotu. Procz czujnika oraz wezy podcisnienia przy fapie brak awarii. Skutkowalo to trybem awaryjnym oraz zapchaniem filtra. Nie bierze oleju, zalewam go valvoline c4 5w30 ze specyfikacja do filtrow Fap, serwis co 15tys.Lekka turbo dziura, jednak wymagam jej braku od
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: K9k 636 110
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
01.02.2021 Fluence
(7.7)
Opinia: Silnik w Renault Fluence II 2016, auto od nowego, nalatane prawie 170 tyś. km mniej więcej miasto/autostrada 40/60 i kompletnie zero problemów z motorem. Może poza wymianą przewodu silikonowego za nieduże pieniądze, który łączy czujnik różnicy ciśnień przed i za filtrem FAP. Dynamika nie poraża
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Niskie spalanie, elastyczny, kultura pracy, przyzwoita cena części zamiennych, bezproblemowy FAP.
Wady: Zbyt mały moment obrotowy.
  • Silnik: 1.5 dci FAP 110km/K9K
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 165tyś.
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam