Silnik Renault 1.9 dCi FAP o mocy 110KM wszedł do produkcji w 2006 roku jako uzupełnienie gamy jednostek FQ9 i zadebiutował w Renault Megane II FL. Ta odmiana była stosowana przez bardzo krótki okres bo tylko jeden rok !!! Na rynku można spotkać również wersję 115KM która poza zwiększoną mocą nie różni się niczym. Obie posiadają system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 110KM występuje z kołem dwumasowym i turbosprężarką o stałej geometrii.
Silnik w tej wersji współpracuje z 6 biegową skrzynią i seryjnie został wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalone są za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania. oraz wysoką kulturę pracy.W odróżnieniu od jej starszego brata w wersji 120KM jest to dobra trwała konstrukcja, która nie ma takich dużych obciążeń i wadliwego osprzętu. Silnik nie jest przeciążony co jest dużym plusem i żywotność jego jest zdecydowanie na wyższym poziomie. Silniki w tej odmianie bez problemowo przekraczają przebiegi ponad 200.000 km bez najmniejszych awarii, czego nie można powiedzieć o wersji 120-konnej.
Do najbardziej uciążliwych awarii można zaliczyć problem z przepływomierzem , elektroniką oraz częste problemy z lejącymi wtryskami. Są to usterki które można w prosty sposób zdiagnozować a koszty ich są nie wielkie. Przykładem mogą być lejące wtryski, nie jest to wielkim problemem. Ich naprawa polega na wymianie miedzianych podkładek które kosztują kilkadziesiąt złotych. Kondycja tej odmiany silnika jest uzależnione od jego eksploatacji oraz serwisu, przed zakupem warto sprawdzić jego stan.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł, nowy element 1200zł
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |