Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 68KM K9K EURO4

29519
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 68KM K9K EURO4

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 68KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach. Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami. Niestety te awarie również się zdarzają – obrócenie się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.



Plusem jest brak filtra cząstek stałych, silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek.Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika. Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. Jednostka zasila samochody klasy niższej gdzie idealnie się sprawdza.Największym atutem jest niski poziom spalania który średnio wskazuje 4l na 100km a na trasie do 3.5L !!! Dodatkowo silnik jest bardzo elastyczny cichy o dobrej kulturze pracy. Awaryjność jednostki jest na niskim poziomie jest to jednak uzależnione od jej odpowiedniej eksploatacji.



Pamiętajmy o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi , od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów. Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 714/768/792
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :
-awarii panewek
-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.6)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 9.9/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

38%
23%
15%
8%
8%
8%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

18.06.2024 Clio 3
(9.7)
Opinia: Clio III 2010 rok. Bardzo fajnie się tym jeździ, wysoki moment obrotowy (wiadomo, silnik wysokoprężny), moc czasami niewystarczająca, głównie przy wyższych prędkościach, ale nie oznacza to, że nie można nim dynamicznie jeździć. Jeżeli wejdzie się na troszkę wyższe obroty, to przyspiesza wystarczająco, żeby wyprzedzić albo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: wystarczająca dynamika, niskie koszty utrzymania, niezła elastyczność, nie zużywa oleju
Wady: trochę mało mocy przy wyższych prędkościach, krótka skrzynia w połączeniu z tym wariantem mocy
  • Silnik: 68
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
26.08.2020 Anonim
(9.0)
Opinia: Dacia logan pickup 68km czasami trache za mało. Ogólnie na plus 324000 tyś wtryski delphi 2010r
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik:
Polecam
16.10.2019 Clio III
(7.0)
Opinia: Silnik w Clio III. Słabe toto, ale co oczekiwać po aucie które waży 1100kg a moc 68KM. Za to spalanie genialne - na trasie bez większego wysiłku na zwykłych drogach 3.5L jadąc pustym autem i czasem nawet coś wyprzedzając. W mieście max 5.2L w zimie.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006
Polecam
08.04.2018 Karol
(9.7)
Opinia: Jeździłem Thalią od nowości 6 lat. Zero problemów. Dynamika wystarczająca. Troszkę jakby nierówno na wolnych obrotach pod koniec mojego użytkowania, ale to w niczym nie przeszkadzało. Nie wiem, co by było przy dalszej eksploatacji. Jakkolwiek, tak jak mówiłem, żadnej awarii. Wymiany oleju były wg. instrukcji,
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Thalia 68 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/140000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
09.03.2018 Jarooo
(7.7)
Opinia: Silnik jest bardzo fajny i w miarę możliwości dynamiczny, oczywiście podwyższa to spalanie (nie uzyska się 5l średniej), jednak trochę ostrzejszy sposób jazdy tym samochodem dobrze robi turbinie i EGR-owi, więc warto. Obecnie mam problem z osprzętem (pompa wysokiego ciśnienia - zaworek w niej) -
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Kangoo / 50kW
  • Rocznik / Przebieg: 2006/155000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam