Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 103KM (K9K)

7894
Silnik Renault 1.5 dCi 103KM (K9K)

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 103KM miał zastosowanie w latach 2007-2011 w Renault Kangoo II oraz Nissan Note. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach. .Jednostka wyposażona w dwumasowe koło zamachowe oraz turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz 6 biegową skrzynię. Te elementy wpłynęły na bardzo dobrą kulturę pracy silnika dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania. Musimy pamiętać o regularnej wymianie olejów i filtrów oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa. Silnik 1.5 dCi jest bardzo dobrą jednostką pod warunkiem odpowiedniego traktowania jej, nie wolno zaniechać terminowych wymian oraz tankowania złej jakości paliwa a wtedy bezproblemowo osiągniemy przebiegi 300 tys /km bez najmniejszej awarii !!!. Co do trwałości tej odmiany sa podzielone zdania, wszystko zależy od jej użytkowania czy auto jest serwisowane czy nie. Znajdziemy na rynku silnik które przejechały ponad 300 tys bez najmniejszych problemów ale zdarzają się przypadki że przy przebiegach 200 tys. km zdarzały się poważne usterki. Przed zakupem warto się wybrać. do serwisu i sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awaria pompy wysokiego ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 806
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

11.12.2019 Kangoo
(9.3)
Opinia: Silnik w zupełności wystarczający nie brak mu mocy i daje rady z pełnym obciążeniem.Przebieg ponad 200tys i praktycznie wszystko oryginalne to świadczy o tym że silnik jest godny polecenia.Spalanie jest niskie średnio wychodzi w granicach 6 l na trasie do 120km/h jest do 6l po
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: niskie koszty utrzymania,bezawaryjność,spalanie,bardzo dobra elastyczność silnika
Wady: wysokie spalanie po wyżej 120km.h
  • Silnik: 103
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 211
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam