Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 101KM K9K EURO3

19239
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 101KM K9K EURO3

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi  o mocy 101KM występuje w samochodach marki Renault i spełnia normy spalin EURO3. Jednostka w odróżnieniu od wersji 82-konnej różniła się większą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz większym ciśnieniem doładowania. Dodatkowo silnik w odróżnieniu od słabszej wersji wyposażony w przepływomierz oraz wzmocnione sprzęgło o większej średnicy. Układ wtryskowy był identyczny realizowany przy pomocy Bezpośredniego systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.



Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2003-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi . Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika. Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km . Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo, oraz filtra cząstek stałych.



Na plus trzeba zaliczyć niski poziom spalania bardzo dobrą elastyczność i dynamikę. Awaryjność tej odmiany jest uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw. Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
  • obracające się panewki
  • awaria pompy wysokiego ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 728/729
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi
Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens
Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia
-Pompa Delphi ma kształt okrągły
-Pompa Siemensa ma kształt gwiazd

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.5)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

29%
57%
14%
0%
0%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

25.09.2017 Janusz
(8.0)
Opinia: Silnik mam w Scenicu z 2005 rok przebieg 210 tys przy 180 tys padły wtryski kupiłem używki siadły i jazda dalej.Silnik ładnie chodzi cichy i mało pali,nie ma co narzekać tani w utrzymaniu.Może 5 -6 lat temu to były problemy, teraz części na rynku pod
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Scenic 1.5 dci 101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005r 210tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
24.04.2016 PitchBlack
(9.3)
Opinia: "Polecam ten silnik. Jest trwały, dynamiczny i ekonomiczny. 165000km i żadnych problemów jeden - za bagnet który notorycznie pękał."
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Scenic II 101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 165000km
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
26.06.2015 Kierownik
(10.0)
Opinia: "Silnik bardzo ekonomiczny i cichy. Pracuje nie jak zwykły dizel - jest miękki i elastyczny. Wymieniam co 10 tysięcy kilometrów tylko olej z wszystkimi filtrami. Leję zwykłe paliwo. I proszę - niech tu piszą użytkownicy samochodów. A nie toczydeł marki DACIA."
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 101
  • Rocznik / Przebieg: 250.000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
18.05.2015 Michael
(8.3)
Opinia: "Uważam że to super silnik i nie ma co się sugerować opiniami innych bo jak ktoś kupuje samochod z cofniętym licznikiem a tak naprawdę ma 350000-400000km zrobione to logiczne ze się psuje.... ja mam 230000km a mój ojciec ma taka sama meganke i 200000km i
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 101
  • Rocznik / Przebieg: 2005/230000km
  • Spalanie: 4.9 l/100km
Polecam
01.06.2014 Anonim
(10.0)
Opinia: "Napiszę i ja coś od siebie, otóż u mnie to jest tak. Jeżdżę od 4 lat Ranault Megane II ph I 2005 rok 1.5 dci 101 KM, kupiłem ją to miała 120000 km przebiegu autentyczne potwierdzone itp. w tej chwili ma 167000 km i wszystko,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Renault Megane II ph I 1.5 dci 101 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005 167000
Polecam