Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.9 dCi o mocy 102KM wszedł do produkcji w 2000 roku i był stosowany do roku 2003. Ta odmiana miał zastosowanie w samochodach Renault Megane I, Scenic oraz Mitsubishi Carisma II. Jest to pierwsza konstrukcja, w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Jednostka o mocy 102KM występowała bez koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie. Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 4)
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:
40
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
23
17
6
Najbardziej awaryjna część
0%
20%
0%
20%
0%
60%
Suma głosów:
5
Opinie użytkowników
06.05.2020Anonim
(8.3)
Opinia:
295 tys km przejechane bez większych problemów(normalne prace konserwujące i wymiany na czas potrxebnych podzespołów)
9.0/10
8.0/10
8.0/10
Wady:
skomplikowane uszczelnienie całego silnika i skrzyni biegów
Silnik:
102 km
Rocznik:
2002r
Przebieg:
295000
Polecam
20.04.2019Scenic PH 2
(0.0)
Opinia:
Najmniej awaryjne auto jakie miałem. A przez 10 lat przejechałem 170000 km. oczywiście problem z egr mnie nie ominął. A i wymiana pompki paliwa to wszystko. Będę tęsknił.
0.0/10
0.0/10
0.0/10
Silnik:
1,9 dci/102 KM
Rocznik / Przebieg:
2002/285000
Spalanie:
6.4 l/100km
Polecam
06.03.2019volvo v40
(9.3)
Opinia:
Przejechałem prawie 100 tysięcy licząc od 177k do 277k. Wymieniłem dwa razy rozrząd, pierwszy raz z powodu kupna auta z Niemiec, drugi raz po 5 latach. Z poważnych usterek w moim aucie Volvo V40 102 KM z 2003 roku była tylko wymiana maglownicy. Wszyscy mówili,
że diesel się zepsuje, bo wtryski, dwumas i inne pierdoły. No i dalej czekają , aż mi się coś zepsuje heh. Podstawa to wymiana oleju i filtra paliwa co roku. EGR wyczyścić co dwa lata. Pali średnio 6 literek, żwawo ciągnie do przodu. Polecam starą dobrą konstrukcję zamontowaną w Volvo S40/V40, Carismach i Space Starach.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Silnik:
102/F9Q
Rocznik / Przebieg:
2003-177000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
01.04.2016marek
(8.3)
Opinia:
Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku