alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fusion 1.4 TDCi (68KM)

Ford Fusion 1.4 TDCi (68KM)Wyświetleń: 29370

Ford Fusion 1.4 TDCi (68KM)

Okres produkcji: 2002-2012

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna159
Przyspieszenie (0-100km/h)15,5
Spalanie - miasto [l/100km]5.8
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000 lub 240.000

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2008r
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 4.3

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi9020412,95.3

17.02.2014RadekTak

Dobry silnik do miasta ,po za miastem za słaba moc i przeciętną dynamika .W krokach i małych uliczkach moja Fiesta świetnie się spisuje spalanie ie w granicach 5-6 L.Do tego brak awarii ,pali na mrozach bez problemu .


08.01.2014Krzysiek Tak

Bardzo przyzwoite osiągi dość dobra dynamika ,największy jego atut to spalanie średnio 5L.Jest dość elastyczny co przekłada się na przyjemność z jazdy.Jedynym mankamentem jest trochę głośna praca .Przebieg 130 tys i żadnych usterek więc śmiało można powiedzieć że dobry silnik .


23.10.2013MarekTak

Fiesta 2009 r 1.4 TDCI ,silnik jak najbardziej godny polecenia .Bardzo dobre osiągi 68 KM wystarczające ,przy bardzo niskim spalaniu .przejechane 75 tys i żadnych problemów .Silnik nie ma wycieków ,pali w zimowych warunkach bez problemu ,ja osobiście stosuję uszlachetniacz do diesli na zimę ,polecam rzeczywiście żadnych problemów .Auto dom miasta i uważam że te parametry jak najbardziej wystarczające .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 6):
(8.5)
Trwałość silnika
 8.33/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

51

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

Andrzej 26.11.2017
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Samochód z 2006r, kupiony w 2010 , obecnie 236tys przebiegu pojawił się problem z silnikiem przy ok 150 tys, generalnie cały w oleju, coś na turbo, coś na pokrywie zaworów,problem z odmą, generalnie dwa razy w ciągu miesiaca był holowany do warsztatu bo wyrzucił olej na parkingu, od tego czasu odma wyprowadzona do butelki , a pod maską ciągle rozpryski, turbina regenerowana dwa razy, rozrzad raz,, przy 210tys wyskoczył problem z jednym z wtrysków, rzuca obrotami, przy 23tys awaria- zaczął kopcić na biało spadek mocy, no jak nic uszczelka pod głowicą, diagnza mechanika turbo uszkodzone, turbina po sprawdzeniu okazała się sprawna a winowajca to zatkane kanały olejowe????? olej i filtry zmieniane co 8-10tys, mechanicy zgodnie twierdza ze felerny silnik i sugerują "zajeżdzic" ten i wstawic 1.6tdci spalanie w trasie mozę zejsc ponizej 4,5, po mieście jeżdzę niewiele raczej po wioskach, jak mi spali 5,5 to jestem bardzo zadowolony,
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
Marek 19.07.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: mam samochód 4 lata kupiłem z przebiegiem 72 tys/km jedynie co przez te lata wymieniłem to wentylator bo głośno chodził , klocki , oleje i to było wszystko
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2010r .130 tysięcy/km
dorota 17.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: polecam z czystym sumieniem. 10 lat na pierwszym akumulatorze :-) żadnych awarii (odpukać)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:ambiente 2006
Mateusz 22.09.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Forda Fusion mam od roku. Auto kupiłem z przebiegiem 149000 Przejechałem nim 35 tyś kilometrów. Wymieniłem Olej, łożysko wewnętrzne półosi, olej w skrzyni biegów, filtr powietrza i oleju. Ostatnio padła zapalniczka samochodowa. Auto Ekonomiczne, super do miasta i na lokalne trasy, na drogach szybkich i autostradach trochę nim się nudno jeździ, ale zawsze tanio ! zbiornik jakieś 35 litrów zawsze na 800 kilometrów starczy i nie wiem co trzeba robić tym autem żeby tak nie było. Wysokie zawieszenie pozwala zaparkować i wjechać praktycznie wszędzie (nie jedno auto klasy wyższej nie wjedzie tam gdzie fusion wjedzie ) Silnik głośny i wolny ale bezawaryjny i oszczędny. Auto ma dobre audio i klimatyzacje. Dla przeciętnego polaka do miasta bardzo dobre!
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5-6.5l/100km

Spalanie - trasa:4-5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:ekonomiczny, wysokie zawieszenie, dobre audio, pojemny bagażnik,
Wady:głośny mało elastyczny silnik, plastikowy w środku,
Rocznik / Przebieg:Fusion/2008/ok.185000
Marcin 22.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Mam Fusiona 1,4TDCI od 203 r jako firmowe auta pierwszym przez 2 lata zrobiłem x170 tys drugim przez 3 lata 201 tys km,auto totalnie bezawaryjne, jeździ sie nim słabo bo obecnie mam najnowszego focusa, ale kupiłem je od firmy i moge powiedzieć ze do pracy, dla żony rewelacja.Auto proste w remontach, pierwszy akumulator wymieniłem po 10 latach, zero rdzy,zero usterek, tłumik tylny po 10 latach. Spalanie w granicach 8 L w mieście bo ten silnik słabo nadaje sie na przejechanie 8 k, do pracy i tyle samo do domu będąc cały czas na ssania. Gdyby nie marny komfort jazdy był by to rewelacyjny samochód.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Bardzo tani w eksploatacji, konstrukcja nawiewow, schowkow, mentow w aucie dzięki czemu mozna go samemu remontować, jedyny nowoczesny element to silnik TDCI, 15" koła 195, 60 dają sobie doskonale radę na Pl drogach
Wady:Twardy i niewygodny, fatalne siedzenia- niewygodne, b.krutki skok amortyzować przez co czujesz wszystkie dziury, wywrotny, w pierwszym roku na 30 aut w firmie 2 wydachowały- przez wysokość i dziwnie usutuowany środek ciężkości, brzydki- ale to kwestia gustu
Rocznik / Przebieg:1,4TDCI/ 2003/190.000 km
adam 14.05.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: całkiem przyzwoity samochód ,bardzo zrywny ,nadaje si do miasta .Nie miałem większych problemów po za wtryskami które są bardzo podatne na złej jakości paliwo .Auto idealne do miasta dobra widoczość niskie spalanie .
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:dobra widoczność, wysoki zwis -nie ma problemu z wysokimi krawężnikami, niskie spalanie
Wady:drogie części -serwis, padły mi dwa wtryski
Rocznik / Przebieg:Fusion 2003r przeb 168.000