Silnik 3.0 V6 CRDi 239KM (D6EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3774

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 V6 CRDi o mocy 239KM był montowany od 2007 roku w samochodzie Hyundai ix55.Jednostka nowoczesna która została skonstruowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i spełniają normy spalin Euro 4.Konstrukcja zaawansowana technologicznie z aluminiową głowicą cylindrów,blokiem żeliwnym wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 Bar.Dzięki zastosowaniu nowej generacji układu wtryskowego było możliwe osiągnięcie tak wysokiego maksymalnego momentu obrotowego 451 Nm przy 1750 obr/min.W silniku zastosowano szereg innowacji takich jak nowy system dolotowy o zmiennej długości powiązany z układem zawirowania powietrza.Nowością jest również specjalny system rozruchu ISS (Instant Start System) oraz najnowszej generacji układ chłodzenia spalin wylotowych w EGR.Zadaniem układu ISS jest natychmiastowe nagrzanie świec żarowych a co za tym idzie szybki rozruch silnika w bardzo niskich temperaturach.Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT a rozrząd został oparty na łańcuchu co nie wątpliwie jest ogromnym atutem.Silnik charakteryzuje się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością co pozwala na osiągnięcie przebiegów ponad 500-tys/km bez większych problemów !!! Na plus trzeba zapisać wysoką kulturę pracy oraz dynamika która jest na bardzo wysokim poziomie.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty obsługi
wysokie spalanie w ruchu miejskim

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ix55 25.09.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: super dynamika ,

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 239Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 12

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.