Silnik 2.0 16V CRDi 150KM (D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6829

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CRDI o mocy 150KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji od 2013 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI.Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu.Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy,kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki.Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt,co w razie awarii pochłania większe koszty.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
filtr cząstek stałych DPF
piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(5.89)
Trwałość
 6.67/10
Utrzymanie
 4/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

28.01.2020
Średnia:
(1.67)
Tak

Opinia: JEST TO NAJMNIEJSZY SILNIK DO SANTA FE A JEST TO CIEZKI SAMOCHOD PRZY DOJEZDZANIEU DO PRACY 20KM Z CZEGO 4 PO MIESCIE PALI 10 LITRÓW JEST TO DUZO ALE CIEZKA BUDA I NAPED 4X4 CHYBA ROBI SWOJE.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:PRACUJE OK

Wady:SPALANIE

Odmiana silnika: 2.0 CRDI 16V 150KM 4X4 MANUALRocznik: 2014Przebieg: 178000 Śr. spalanie: 10.2
Hyundai santa fe 26.02.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Mam H z końca 2019, 2.0 CRDI 150km właśnie, poprzednio miałem słynne 1.9 TDI w superbie 1, uważam że 1,2 - 2 L więcej ropy na 100km to bardzo dobry wynik, silnik pali 6,7 przy spokojnej jeździe miesza wioskami, po mieście 7,8 a na trasie przy 120 spali 7,2- 7,5 (auto zapakowane full, 4 osoby o pełen bagażnik). Bardzo elastyczny nie wymaga machania skrzynia non stop. Ja osobiście polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 150Rocznik / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 7
Karol 05.05.2018
Średnia:
(7.67)
Nie

Opinia: Powiem tak jestem bardzo rozczarowany tym silnikiem chodzi o jego spalanie to co podaje producent można włożyć między bajki !!! Silnik może dobry ale do kompaktów albo co najwyżej wersji kombi ale nie do SUV .Pali jak przysłowiowy smok bo chcą jeździć dynamicznie i przyspieszać trzeba go przycisnąć .Średnio spala 9-10 l co jest bardzo dużym wynikiem jak na dzisiejsze diesle, w mieście po niżej 10 l to nie ma szans zesć a na trasie to wychodzi około 7 l i to tak przy spokojnej jeździe.Sam silnik pracuje ładnie jest dynamiczny ale moim zdaniem ma za mało mocy i dlatego jak chcemy jechac to trzeba cisanąć i spalanie wzrasta.Dlatego ostrzegam i ja bym go nie kupił drug raz.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Santa FE Rocznik / Przebieg: 2014 r 86tys Śr. spalanie: 10

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów