Silnik 2.0 16V CRDi 150KM (D4EA-F) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10944

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 150KM (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia.Jest tą samą konstrukcją co jego staryszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji.W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
awarie DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(5.89)
Trwałość
 6.33/10
Utrzymanie
 5.33/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sportage 2.0 crdi 2010 r 21.06.2020
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Nie polecam -160 tys przebiegu pekniety tlok wybity czop na wale korbowym cała ta awaria bez wygenerowala potezne koszty naprawy - napaeanie wału szlifowanie , nowe częsci i uszczelnienia . Po roku zatarcie silnika. Dlaczego - czyli wadliwe materialy ? .exploatacja prawidłowa serwisy o czasie . Brak logicznego wyjasnienia awarii.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 2.0 crdiRocznik: 2010Przebieg: Obecnie 180 tys Śr. spalanie: 9
Kia Magentis 2.0 CRDi 23.01.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Bardzo dobre autko z dynamicznym silnikiem diesla, jednakże ma apetyt na paliwo, szczególnie na krótkich trasach. Mnie osobiście spala średnio 8-9 litrów na 100 km, sporo jak na diesla. W wersji gold fajnie wyposażona, a największym plusem jest cena na rynku wtórnym. Tańszego auta w tym segmencie z takim wyposażeniem nie ma rynku. Auto praktycznie bezawaryjne, przez 10 lat wymieniłem łożyska z tyłu i komplet sprzęgło/dwumasa po 140 tysiącach km. Polecam

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Bezawaryjność, bardzo dobry stosunek cena/jakość, dynamiczny silnik

Wady:Dużo pali

Odmiana silnika: CRDi 2.0 150 KMRocznik: 2009Przebieg: 163 tys Śr. spalanie: 8.5 l/100 km
Fabian 23.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik dobry bezawaryjny jedyny minus to głośna praca na wyższych obrotach oraz wysokie spalnie na niedogrzanym silniku(krótkie odcinki pond 10l). Po za tym dobra dynamika,niska awaryjność bo to się psuje to drobiazgi typu kable jakaś drobna elektryka ale nie sprawia to większych problemów byle mechanik to zrobi a koszty niewielkie.Spalanie auta na trasie 6l miasto to bardzo różnie od 8l do 10l średnio wychodzi 7.5l, ale to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę wielkość auta wielkość opon i ciężar.Jak dla mnie jest bardzo dobrze po 190tys/km bez większych awarii to super wynik.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Sportage 2.0 CRDI 150KMRocznik / Przebieg: 2009r/190.000km Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.