Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9450

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI o mocy 110KM montowany był w samochodach Hyundai oraz Kia.Konstrukcja 4 cylindrowa  16-zaworowa która została wprowadzonaw 2005r,mając zastąpić wersje 3-cylindrowe.Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa. Z silnikiem 1.5 CRDI o mocy 110KM nie występuje z kołem dwumasowym.W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i bardzo dobrą kulturę pracy.Jednostka mało awaryjna.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
dobra elastyczność
niska awaryjność

Wady:
filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 7):
(8.48)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 7.86/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kia Rio II 1, CRDi 24.05.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przeciekał i sprzęgło, bo lewarek robił się coraz bardziej "gumowy" Poza tym wymieniam oleje i filtry regularnie (ok.12 ty.km) i, śmigam dzień w dzień po 120km. Uważam ten silniczek za jeden z fajniejszych jakie użytkowałem - a to mój 8 samochód. Zmienna geometra łopatek turbiny powoduje, że samochód rwie od najniższych obrotów i niemieckie taczki nie mają startu. Przy tym nie słychać aby silnik ryczał z wysiłku, a spalanie w okolicy 5,2-5,5 (trasa) jest rewelacyjne. Wnętrze dość przestronne, wszystko intuicyjnie, pod ręką, klima bez zarzutu. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to fotele. Są dość twarde- na dłuższej trasie chciałoby się mieć bardziej miękkie. Zawieszenie sztywne (takie "niemieckie") ale za to w zakrętach samochód zachowuje się pewnie, a o to chodzi. Czytałem gdzieś o słabym zawieszeniu. Bzdura. Przez cały czas użytkowania nic nie robiłem z zawieszeniem! Acha, nie zauważyłem też żadnych śladów "rudej" na karoserii. To bardzo przyjemny i niezawodny samochód.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamiczny silnik niskie spalanie dobra wentylacja dobra widoczność intuicyjny kokpit

Wady:nieco twarde fotele

Odmiana silnika: 1,5 CRDiRocznik: 2007Przebieg: 225.000 Śr. spalanie: 5.3
Kmgj 11.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Od 10 lat silnik w mojej Rio z 2007r. Ponad 300tys km, pierwszy właściciel od nowości, silnik jest auchy, zero wycieków. Zrywny, dynamiczny. Brakuje mu.jedynie 6stopniowej skrzyni biegów. Brak DPF oraz dwumasy. Jedynym minusem jakiego mogę się doszukać to wysokie spalanie, tzn nie da się przy tym silniku osiągać jakiś rewelacyjnych wyników spalania. Rekord 5l/100"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Rio II/110kmRocznik / Przebieg: 2007/310000 Śr. spalanie: 6.3
Zenek 06.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Mała zwinna zapierdalaczka pasuje do faceta z fantazją i kobiety z rodziną uniwersalny samochodzik polecam "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Rio II/1.5CRDIRocznik / Przebieg: 2011?50000 Śr. spalanie: 5.0
Kiła Ryło 12.11.2015
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Niedawno kupiłem to auto więc o trwałości nie mam opinii, jedyne co mogę powiedzieć to że przy 80tys przebiegu silnik się poci dość znacznie spod pokrywy zaworów, co nie świadczy za dobrze o trwałości. Jak na razie innych problemów nie mam. Spalanie myślałem że będzie niższe bo jeżdżę dość spokojnie i dynamika też nie powala jak na te 110km, choć nie jest źle (90 konne punto jtd znajomego jest żwawsze). "

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 110Rocznik / Przebieg: 81000 Śr. spalanie: 5.8
KazJerzy 30.07.2015
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: "Dno kompletne w Rio 2009 ( z salonu), jak do tej pory tylko 2 uszczelki pod głowicą, turbina do regeneracji. Spalanie przy dojazdach do pracy 52 km w jedną stronę 7l/100."

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Rio 1.5crdiRocznik / Przebieg: 2009/79000 Śr. spalanie: 6.8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.