Silnik 1.5 16V CRDi 88KM (D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7859

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI  o mocy 88KM był montowany był między innymi w Hyundai Getz.Jednostka 4cylindrowa  posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail. Silnik współpracuje z turbiną o stałej geometrii łopatek..Z silnikiem 1.5 CRDI nie występuje koło dwumasowe. Element nader często awaryjny.Po stronie minusów trzeba zaliczyć niską kulturę pracy oraz słabą dynamikę.Jednak te niedogodności rekompensuje spalanie które kształtuje się na niskim poziomie 5l. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i oraz dużą trwałość.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 6):
(9.67)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marian 08.10.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Silnik o super osiagach 1,5 crdi.Żadnych problemów.Małe spalanie"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: GETZ 1,5 CRDI 88KMRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Elżbieta 06.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Getz z 2008 roku- super silnik, bezawaryjny, a robię ok 60 tyś /rok.Jak na diesla,to ma bardzo dobre przyśpieszenie.Spalanie też w normie.Ja jeżdżę bardzo dynamicznie, więc i spalanie trochę większe (ok 6 l/100)."

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai GetzRocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6l
Jan 29.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: ""Super silnik, dobra dynamika niezłe spalanie .Polecam""

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz 1,5 CRDiRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Rambo 20.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Świetny silnik, który dobrze radzi sobie z Getzem,bardzo małe spalanie i niska awaryjność. POLECAM"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz Rocznik / Przebieg: 145 tyś Śr. spalanie:
marcin 28.07.2013
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: 236 tys. getz 3 cylindrowy. pełen syntetyk cały czas, nie bierze oleju nawet grama, średnie spalanie 5.2 na trasie 90 km/h 3 litry, max 180 .. jedyne co możne przeszkadzać to jakość plastików we wnętrzu... "

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: hyundai getz 1.5 crdiRocznik / Przebieg: 236 tys Śr. spalanie: 5.2
<<<12>>>

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.