Silnik 1.5 12V CRDi 82KM (D3EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7585

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI  o mocy 82KM był montowany był między innymi w Hyundai Accent.Jednostka 3 cylindrowa  posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii.Silnik współpracuje z turbiną o stałej geometrii łopatek oraz nie jest wyposażony w często awaryjne koło dwumasowe.Do  największych minusów jednostki trzeba zaliczyć niską kulturę pracy oraz słabą dynamike.Jednak te niedogodności rekompensuje bardzo niski poziom spalania. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze. Przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i dużą trwałość.

Zalety:
wysoka kultura pracy
mała awaryjność
niskie spalanie

Wady:
w części modeli filtr DPF
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(9.78)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 28.01.2015
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Auto bardzo zrywne i bardzo mało pali, wnętrze bardzo ergonomiczne wszystko pod ręką jakość wykonania bardzo dobra wszystko trzyma się kupy. Silnik 3 cyl daje rade bez najmniejszych problemów brak tak zwanej dziury turbo auto przyśpiesza bez zająknięcia, skrzynia ok ale mogło by być lepiej tzn 1 bardzo krótka, jakość/cena 9,5 !"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Accent 1,5 CRDi 2004 liftRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Arek 13.06.2014
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "silnik bezawaryjny o niskim spalaniu,mam go w Getzu rok 2004r 160tys żadnych problemów zima lato.Jak wcześniej pisałem auto pali mało,ale latem z klimą pali o 1.5L więcej niż jesień,zima.Silnik pracuje bardzo ładnie równo,jest dosyć cichy i dobrze się zbiera moc idealna."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz 1.5CRDI 82KM Rocznik / Przebieg: 2004r 160tys Śr. spalanie:
Paweł 13.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: ponad 220tys, km pięknie się zbiera z samego dołu ,nie czekasz na te 2 tys,i wyżej,, części filtr paliwa 19,80zł świece 22zł... 3 garnki bardzo oszczędne wygodne auto i nieraz robi za małego buska,,,,z tyłu opór miejsca fotele tylne składają się na płasko ...około 30 schowków ,,,klimatyzacja bardzo wydajna "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: hundai matrixRocznik / Przebieg: 220tys Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.