Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23641

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 140KM (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia.Jest tą samą konstrukcją co jego staryszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji.W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
awarie DPF jeżeli występuję

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 47

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 9):
(9.67)
Trwałość
 9.89/10
Utrzymanie
 9.33/10
Dynamika
 9.78/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ceed 07.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik jak i auto bez zarzutu. Dynamiczny i oszczędny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: D4EA-FRocznik / Przebieg: 2010/220000km Śr. spalanie: 6.6
Kia Ceed 25.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy umiarkowanym spalaniu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KM D4EAFRocznik / Przebieg: 2009/240 000km Śr. spalanie: 6.6
Kia Ceed 22.03.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KM D4EA-FRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6
Ceed 13.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Wytrzymały, bezawaryjny silnik o sporej mocy. Zapewnia dobre osiagi prz umiarkowanym spalaniu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KMRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 7.0
Patryk 07.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważnej awarii. Jedynie konieczna była wymiana czujnika położenia wału korbowego, który oryginalny kosztował grosze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ceed/175KMRocznik / Przebieg: 2010/158000km Śr. spalanie: 7.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.