Silnik 2.5 16V CRDi 170KM (D4CB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8965

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 CRDI o mocy 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento .Silnik możemy podzielić na dwa wersje,pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr,min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr,min.Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r ,odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością.Usterkowość do 2006r jest niestety duża,kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika,awarie pompy wysokiego ciśnienia,nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski),wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji.Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np.takie jak uszkodzenie turbosprężarki,powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!,również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując,silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny,potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd na łańcuchu
dobra dynamika w wersji 170KM

Wady:
duża usterkowość przed liftingiem 2005r
wycieki oleju silnika,skrzyni biegów
nieszczelny układ wtryskowy
awarie pompy wysokiego ciśnienia
awarie sterowania silnika
słaba dynamika w wersji 140KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotrek 07.09.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Witam,mam Sorento 2,5 170KM rok 2008,automat,od 140000km.Teraz 202000 km.intercooler podziurawiony przez poprzednika,i przy 190tyś, turbo się rozpadło(na szczęście dojechałem do mechesa,ale był bardzo zdziwiony)Normalnie wypija olej(automat)i zaciera silnik.I jeszcze filtr paliwa w baku,zapycha się farbą(brak mocy przy dogazowaniu).Po za tym nie miałem lepszego samochodu.Tylko regularne wyminany oleju i filtrów.Do zawieszenia jeszcze nie dołożyłem.Trasy AT-PL i w mieście.Polecam.Do silnika 2x4L.Castrol EDGE 5W40 TD.DPF nie zapycha,bo go niema,i dwumasa nie pada;)"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.5/170Rocznik / Przebieg: 2008/202000 Śr. spalanie: 10

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.