Silnik 2.2 16V CRDi 150/155KM (D4EB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9005

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 CRDI o mocy 150KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowany jest  w Kia Sorento. Jednostka 4cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie,a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7.l/100km ,a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe.Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van ,wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki.Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np.rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
brak uciążliwych usterek
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
kłopotliwa wymiana rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(5.33)
Trwałość
 3.33/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 7.67/10

Głosy według opinii:

12

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

santa fe II 12.06.2019
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: Przy przebiegu 190 tyś silnik się zatarł- objawy głośny stukot w silniku i utrata mocy.. Na skutek przedmuchu pod czwartym wtryskiem nagary z olejem spływały do miski o zakleiły w końcu smok , co spowodowało przytarcie na panewkach, zatarcie czwartego cylindra i turbiny. Drugi silnik koszt 7000 zl . Remont starego około 4000 zł . Zawiodłem się na hyundaiu

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2,2 D4eBRocznik / Przebieg: 2007/190000 Śr. spalanie: 8
Santa fe II 06- 09.04.2019
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: Jest to rozwiert silnika 2 litrowego Nagminnie padają panewki na wale Ścianki cylindrów bardzo cienkie Naprawa silnika koszmarnie droga Kupno drugiego silnika koszt 7000 D4eb nie jest godny polecenia

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 150/155 d4ebRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 10
łukasz 13.07.2018
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komfort jazdy nieporównywalny do osobówki wysoko się siedzi nie czuć żadnych dołków i nierówności a napęd 4x4 to coś co właśnie powinno tu być i jest ;) idealnie się spisuje w tym aucie można poszaleć szczególnie zima ;) To nieprawda ze jest drogi serwis w tych samochodach , pierwszy lepszy mechanik wszystko w nim zrobi bez problemu ostatnio robiłem rozrząd u kolegi bez problemu szybko i bez fanaberii nie trzeba było wyciągać żadnego silnika jest tam tak dużo miejsca ze wszystko się odbywa na miejscu bez wyciągania silnika ..Na razie same plusy zobaczymy jak będzie dalej... Pozdrawiam"

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Santa Fe II CM 2.2 CRDI 4x4Rocznik / Przebieg: 2008/208000 Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.