Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 160577

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI /130KM (F9Q) zadebiutował wraz z liftingiem modelu Renault Laguna w 2005.r i był stosowany do 2011 roku.Silnik występował w dwóch wersjach  z normą Euro 4 w latach 2005-2009 oraz Euro 5 od 2009-2011 r.Jednostka oparta na tym samym bloku różniąca się nieznacznie osprzętem.Mianowicie pierwsza odmiana różniła się innym umiejscowieniem turbiny w górnej części silnika,oraz innym systemem wypalania filtra FAP.W nowszej wersji filtr FAP jest wypalany za pomocą piątego wtryskiwacza który dozuje paliwo do jego wypalenia.To rozwiązanie jest całkowicie bezobsługowe i nie stwarza użytkownikom kompletnie żadnych problemów.Zdarzają się wersje tego silnik które nie posiadają filtra cząstek stałych DPF -w większości dotyczy to samochodów z polskiej sieci dilerskiej do 2010.r Jednak aby to sprawdzić trzeba udać się do serwisu i sprawdzić po numerze Vin lub fizycznie.Ponadto w nowszej wersji zastosowano nowszej generacji zawór EGR nowszy osprzęt oraz turbina występuje po prawej stronie silnika.Obie konstrukcje posiadają system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji  z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch .Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji,współpracują z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej.W opinii kierowców silniki z 1.9 dCi 130KM chwalone są za stosunkowo niską awaryjność oraz zadowalające poziomy spalania. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej.W tym przypadku francuscy inżynierowie pieczołowicie odrobili lekcje i nowsza jednostka jest wolna od awarii trapiących poprzednika.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika

Wady:
w razie awarii bardzo kosztowny serwis!!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

DPF !!!

Zdarzają się wersje tego silnik które nie posiadają filtra cząstek stałych DPF -w większości dotyczy to samochodów z polskiej sieci dilerskiej do 2010.r Jednak aby to sprawdzić trzeba udać się do serwisu i sprawdzić po numerze Vin lub fizycznie.

wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł,nowy element 1200zł

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 418

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 163
Średnia (głosów 39):
(9.18)
Trwałość
 9.54/10
Utrzymanie
 8.51/10
Dynamika
 9.49/10

Głosy według opinii:

372

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane III 05.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne zaskoczenie. Silnik cichy, oszczędny i bezawaryjny. DPF bezproblemowy. Spalanie w trasie z przewagą ekspresówek około 5,6 liczone po tankowaniach bo komputer co ciekawe trochę zawyża. W trybie mieszanym trochę ponad 6. Auto było eksperymentem a jest ze mną już 2 lata i raczej zostanie na dłużej, bo nawet za większe pieniądze trudno teraz naleźć coś równie wygodnego, prostego, niekorodującego i z bezproblemowym dieslem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Przyzwoite spalanie. Wysoka kultura pracy jak na diesla. Brak problemów z silnikiem i osprzętem.

Wady:Dość krótka skrzynia, lekka turbo dziura do 1700 obrotów

Odmiana silnika: 130 F9QRocznik: 2011Przebieg: 195000 Śr. spalanie: 6.3
Renault Megane 3 26.06.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik, jedynie DPF ma tendencje do zapychania się. Trzeba go przegonić poza miastem .

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:W miarę cichy, kultura pracy znośna, dynamika też. Optymalne obroty 2 - 2,5 tys. , nie jak w VW około 1,7 tys.

Wady:Jeżdżenie na niskich obrotach powoduje zapychanie sie DPF , lepiej spalić o 1 litr oleju więcej na trasie.

Odmiana silnika: 130kmRocznik: 2011Przebieg: 162 000 km Śr. spalanie: 6 l
megane lll 2010 10.02.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mam ten silnik w megane 3 od nowosci czyli 10 lat. Przebieg 256000km. Auto sluzbowe. Uwaga szok silnik nigdy sie nie zepsół, auto jezdzi do dzis pomimo przebiegu. Polecam silnik w 100 procentach

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Koc, wytrzymalosc, spalanie

Wady:

Odmiana silnika: 130kmRocznik: 2010Przebieg: 256000 Śr. spalanie: 7
Megane III Kombi 28.11.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: 1.9 dCi to najlepszy silnik jaki miałem dotychczas okazję użytkować. I chociaż wszyscy dookoła straszyli, że ten silnik, to największa pułapka, to ja trochę poczytałem, popytałem i wcale nie żałuję decyzji. Poprawiona wersja 130 KM po 2009 roku to całkiem inny rozdział. Z Meganką w kombi radzi sobie więcej niż przyzwoicie, jest stosunkowo cichy i kulturalny, a przy tym niewiele pali. W trasie można spokojnie zejść do poziomu 5,5l, w trybie mieszanym 6,5l. Charakterstyka pracy silnika też mi bardzo odpowiada - silnik rozwija moc dość liniowo, przewidywalnie. Jedyne co bym zmienił, to dość krótka skrzynia - szczególnie 6 bieg na autostradzie przydałby się odrobinę dłuższy. Zmiana oleju co 10 tys. km i problemów nie widać. FAP to też owiany złą sławą element, który jednak nie dał o sobie nawet przez moment znać.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:- Oszczędność - Trwałość - Charakterystyka pracy - moc, moment obrotowy

Wady: -Dość krótka skrzynia często łączona z tym silnikiem -

Odmiana silnika: 1.9 dCi 130KMRocznik: 2009Przebieg: 178000 Śr. spalanie:
Megane 3 09.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Megane 3 z tym silnikiem zrobiłem 100 tys. Rewelacyjny silnik. Przez 4 lata tylko zmieniałem olej i filtry. Filtr FAP jakby nie istniał. Przez cały okres eksploatacji nawet check engine nigdy się nie zapalił. Miło wspominam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 dCi 130KMRocznik / Przebieg: 2010/250000 Śr. spalanie: 6.4

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.