
Silniki Hyundai/Kia 2.2 CRDI o mocach 150, 155, 197, 200 lub 203KM zadebiutowały w 2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowane są w Kia Sorento. Jednostka 4-cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie, a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność .
Silnik pracuje cicho i pali naprawdę niewiele w trasie 7. l/100km , a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe. Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van , wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki. Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np. rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Hyundai Santa Fe II 2.2 CRDi 150KM (D4EB)
Hyundai Santa Fe II FL 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Hyundai Santa Fe III 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Kia Sorento II 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Kia Sorento III 2.2 CRDi 200KM (D4HB)
Kia Carnival II 2.2 CRDi 195KM (D4HB)
Kia Stinger 2.2 CRDi VGT blue drive 203KM (D4HC)
| Średnia (głosów: 9) | (8.8) |
| Trwałość | 8.9/10 |
| Utrzymanie | 8.9/10 |
| Dynamika | 9.6/10 |
Hyundai Santa Fe II 2.2 CRDi 150KM (D4EB)
Hyundai Santa Fe II FL 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Hyundai Santa Fe III 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Kia Sorento II 2.2 CRDi 197KM (D4HB)
Kia Sorento III 2.2 CRDi 200KM (D4HB)
Kia Carnival II 2.2 CRDi 195KM (D4HB)
Kia Stinger 2.2 CRDi VGT blue drive 203KM (D4HC)