Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 64032

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.2 CRDI o mocach 150KM oraz 197KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowany jest  w Kia Sorento. Jednostka 4cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie,a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7.l/100km ,a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe.Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van ,wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki.Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np.rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
brak uciążliwych usterek
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
drogi serwis
kłopotliwa wymiana rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 290

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 59
Średnia (głosów 7):
(8.52)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 8.57/10
Dynamika
 8.43/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Santa fe 2 2 2crdi 150km 13.07.2020
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie polecam

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Brak zalet

Wady:Niska trwałość drogi blok silnika

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
Michal 28.06.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: moja sarento ma przejechane 250 000 i dalej smiga jak wsciekla. nie wiem skad te opinie o rozrzadzie. w serwisie powiedziano mi ze jest lancuch i ze bezobsugowy. minus za slabe wygluszenie tylnej osi i za to ze padl naped na tylne kola.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 197Rocznik / Przebieg: 2010/250000 Śr. spalanie: 10
Damian 21.06.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomicznej jeździe schodzę do 5.8l na 100km. W jeździe mieszanej - 8.2-8.4. W mieście potrafi spalić 12l jeśli ruch jest duży. Silnik pracuje wyjątkowo cicho (choć to pewnie zasługa grodzi i wyciszenia). Kultura pracy bez zarzutu. Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai Grandeur 2.2 CRDI 155KMRocznik / Przebieg: 2008 170 000 Śr. spalanie: 8.4
Przemek 02.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Santa Fe 2010 80 tyś. 197 KM
Mahaj 16.04.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Bardzo dobra dynamika i dobre spalanie na poziomie 7.5L przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym.Sam silnik ładnie się zbiera cicho pracuje i jest elastyczny .Na początku myślałem że takie duże auto może mieć problemy z przyspieszeniem ale kompletnie żadnych.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Kias Sorento 2.2 CRDI 197KM 2010 r 110tyś
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.