Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 183445

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)13.08.2020

Swietny, oszczedny, kulturalny i niezawodny silnik. Latam nim od nowosci na trasie Szczecin-Wolfsburg, oraz lokalnie po Niemczech, czas

Polecam

8.43

Silnik 3.0 R6 d 24V 265KM (B57D30)10.08.2020

Ten silnik (265KM) nie ma BiTurbo tylko 1 turbine w technologie Twin power

Polecam

8.67

Silnik 1.9 TDI 8V PD 100/101KM (EA188)07.08.2020

Posiadam Skodę Octavię Tour kombi z 2008r . Silnik to axr o mocy 101km. Przebieg 214tys km od nowości w rodzinie. Cały czas eksplo

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 16V CR 140/143KM (EA189)07.08.2020

Mam przejechane 270 000 km. Przy ok 200 000 km był robiony EGR, wymiana na oryginalny. Poza tym bez zarzutów. Serwis robiony co 15 00

Polecam

7.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o oznaczeniu (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001r do 2010r. Posiadają moc 113KM,125KM,140KM.Części modeli z początku produkcji stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek(min.w silniku o mocy 110) ,nie posiadały filtra cząstek stałych .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w nowszych jednostkach. . W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Od 2011 roku wprowadzoną nową jednostkę 2.0 CRDI o mocach 136KM oraz 184KM z oznaczeniem D4HA z bardziej zaawansowaną technologią oraz nowszym osprzętem.Silnik wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych DPF w nowszej generacji układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami !!!Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
wysoka kultura pracy
niskie poziomy spalania

Wady:
w nowszych modelach DPF
po 2011 droższy osprzęt

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 374

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 198
Średnia (głosów 16):
(8.62)
Trwałość
 8.19/10
Utrzymanie
 8.44/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

142

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kia carens 2007 09.02.2020
Średnia:
(7.00)
Nie

Opinia: Silnik był dobry do czasu. Zaczęło się od uszkodzonych czujników kolejno położenia walka rozrządu, czujnik O2, czujnik różnicy ciśnień wydechu, przepływomierz. To spowodowało zatkanie DPF a zatkany DPF spowodował wyższe spalanie, co doprowadziło do zapchania EGR i ostatecznie rozregulowana praca wtrysków, zapchana odma i chyba przedmuchy z silnika, bo spod korka wlewu oleju spaliny lecą jak z lokomotywy. Także byłem zadowolony do czasu. Wcześniej spalanie na trasie Polska Anglia załadowany na full 6.1 litra a po mieście 7.8. teraz przy 120 km/h spalanie 9.0 a po mieście 12. Jestem w trakcie napraw wszystkich powyższych usterek. Polecam wyciąć DPF w cholerę, bo to zabójca dla tego silnika. Dodam, że olej wymieniany co 10tys. A i do tego wszystkiego olej się pojawił w dolocie. I ten zawód, co dławi silnik przy wyłączaniu też padł. Grube pieniążki będzie mnie to kosztować teraz. Ale pocieszam się, że mechanik nie wydał diagnozy, że remont trzeba robić.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Ekonomiczny i zadziwiająco zrywny.

Wady:Głośny. No kurde głośny klekot

Odmiana silnika: D4ea 140kmRocznik: 2007Przebieg: 315000 Śr. spalanie: 10
KIA Ceed 20.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140 KM D4EA-FRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 7
Jan 17.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę (kombii) i moc auta.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ceed/140KMRocznik / Przebieg: 2010/15800 Śr. spalanie: 7.0
Diffo 30.10.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Polecam zmieniłem mape i wkręca się na 170 konia..

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: KarensRocznik / Przebieg: 131000 Śr. spalanie: 7
Przemo 28.02.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Auto rewelacyjne pod względem technicznym no ale żeby nie było kolorowo to coś tam do wymiany i czyszczenia było. Auto oprócz wymiany płynów śmiga bez problemowo jak na tej wielkości auto przyśpieszenie przy 140km ma zajebiste przy małym spalaniu 7l. Wymiana rozrządu przy 118tyś już się zaczął odzywać, zapchany zawór EGR od nagaru oraz sprężarka klimy którą trzeba było wymienić przy 120tyś ale nasze paliwa na niektórych stacjach zostawiają wiele do życzenia, a pierdoły eksploatacyjne jak świece, oleje, klocki, tarcze wymiana rok temu. I teraz coś przy zawieszeniu zaczęło się odzywać z przodu.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Carens II /140kmRocznik / Przebieg: 2010/125tyś Śr. spalanie: 7.3
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.