Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 86130

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy. Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców,charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej "setki" zajmuje około 14 sekund.

Zalety:
jednostka mało awaryjna
niskie zużycie paliwa
wysoka kultura pracy
łańcuch rozrządu

Wady:
awaryjne wrażliwe na złej jakości paliwo
uwaga na DPF
przeciętna dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 128

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 96
Średnia (głosów 11):
(8.48)
Trwałość
 9.27/10
Utrzymanie
 8.73/10
Dynamika
 7.45/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lukasz 08.07.2017
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Auto posiadam 3miesiące. Dynamika taka sobie szczegolne z niskich obrotow. Od 1700 juz ciagnie ladnie . Cichy i ekonomiczny mozna pomylic z benzynka. Spalanie na poczarku okolo 6litrow srednio. Po usunieciu filtra DPF spalanie spadlo rewelacyjnie min 1litr. Jazda glownie w miescie i krotkie trasy poza miasto.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Hyundai i30 90KMRocznik / Przebieg: 2013/ 150000 Śr. spalanie: 5
Andrzej 02.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Kia Ceed 2012, przejechane 120000 km, przyśpieszenie może być (jak na 90 KM), przy tym przebiegu już "terkocze" na zimnym (wcześniej tego nie było), no i spalanie tak jak napisał Marcel niestety jak dla mnie niemiłe zaskoczenie. Pomijając autostrady to rewelacji nie ma. Podobne zużycie miałem z 2 litrowego silnika Diesla. Mimo wszystko mogę go polecić. Brak "dwumasy", i łańcuch rozrządu to największe plusy. Niestety "ścigacz" to nie jest, ale tak czy tak do codziennej jazdy jest OK.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Kia Ceed 2012 120000 km
Karol 26.05.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Hyundai i20 co do spalania tego silnika jest bardzo niskie ale to nic dziwnego auto małe silnik też.Problemów kompletnie żadnych,bardzo ładnie pracuje,cicho,równo.Co do jego przyspieszenia jest na dobrym poziomie.Idealny do miasta i na odcinki do 100KM.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Hyundai i20 1.4CRDI 75KM 2009r 125 tyś
Olek 08.04.2014
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Brak jakichkolwiek wad,90 koni idealne do wersji hatback dobrze się zbiera,ciągnie od samego dołu podczas przyspieszania .Niskie spalanie miasto 5.5 trasa 4.2l jestem zadowolony z zakupu auta z tym silnikiem .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Kia Ceed 1.4CRDI 90KM 48tys 2012 rok
Piotr 18.01.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Auto użytkuję w mieście do tego celu był kupowany ,jestem pod dużym wrażeniem.Silnik świetnie się spisuje ,spalanie bardzo niskie ,jest bardzo elastyczny .Obecny przebieg 89 tyś ,tylko wymiany olejów i przeglądy .Polecam dobry silnik niezawodny .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Hyundai i20 2009 r 89 tyś

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów