Renault

Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi 16V 163KM-170KM M9T

7338
Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi 16V 163KM-170KM M9T

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi o mocy 163-170KM  jest kolejną odmianą tej jednostki która ma zastosowanie w Renault Master III, Nissanie NV400, Oplu Movano B a także Mercedesie klasy X. Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dCi, wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania. W tej odmianie wprowadzono podwójne doładowanie Twin Turbo co pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów. Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm spalin  odmiany 2.5 dCi (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) . Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu oraz wydłużenie przeglądów do 40 tys. km lub dwóch lat. To pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji jednostki.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • świetne właściwości
  • bardzo dobra dynamika
  • mechanizm rozrządu na łańcuchu
  • niski poziom spalania
  • przeglądy co 40tyś

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9T
  • Turbosprężarka: Twin Turbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po co 40.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

20%
20%
20%
10%
10%
20%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

23.11.2024 Master
(8.3)
Opinia: Silnik bajka - przejedzone 2 sztuki masterów. Pierwszy 585 tys. Drugi 550 tys. Wymiana oleju max co 20 tys co druga wymiana płukanka . Przebieg autostrada. Pierwszy właściciel. Nie pobierał ani grama oleju, brak zapoceń - rozszczelnień. Z czystym sumieniem polecam.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjny
  • Silnik: 165
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 550000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
19.12.2016 Master 2,3 dCi
(9.7)
Opinia: Mam Mastera 2,3 dCi, 165 Energy 2016r. Na ramie kontener 2,16x2,40x4,70, ładownści w papierach 1070kg. W fotel nie wciska ale jakoś dziwnie szybko osiąga się 6 bieg i 100km/h. Skrzynia elastyczna. Spalanie narazie 10,2 l, nie przekraczam 120km/h, zazwyczaj 80-100 km/h po autostradach,krajówkach i powiatówkach
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2,3 dCi/165
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 5000
  • Spalanie: 10.2 l/100km
Polecam