Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi o mocy 163-170KM jest kolejną odmianą tej jednostki która ma zastosowanie w Renault Master III, Nissanie NV400, Oplu Movano B a także Mercedesie klasy X. Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dCi, wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania. W tej odmianie wprowadzono podwójne doładowanie Twin Turbo co pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów. Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm spalin odmiany 2.5 dCi (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) . Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu oraz wydłużenie przeglądów do 40 tys. km lub dwóch lat. To pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji jednostki.
Opinia:
Silnik bajka - przejedzone 2 sztuki masterów.
Pierwszy 585 tys. Drugi 550 tys. Wymiana oleju max co 20 tys co druga wymiana płukanka . Przebieg autostrada. Pierwszy właściciel. Nie pobierał ani grama oleju, brak zapoceń - rozszczelnień. Z czystym sumieniem polecam.
10.0/10
8.0/10
7.0/10
Zalety:
Bezawaryjny
Silnik:
165
Rocznik:
2021
Przebieg:
550000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
19.12.2016Master 2,3 dCi
(9.7)
Opinia:
Mam Mastera 2,3 dCi, 165 Energy 2016r. Na ramie kontener 2,16x2,40x4,70, ładownści w papierach 1070kg. W fotel nie wciska ale jakoś dziwnie szybko osiąga się 6 bieg i 100km/h. Skrzynia elastyczna. Spalanie narazie 10,2 l, nie przekraczam 120km/h, zazwyczaj 80-100 km/h po autostradach,krajówkach i powiatówkach
jak trzeba. Olej będe wymieniał sam po 13 tys km a co trzeci w serwisie. Serwis long life dla kogos kto chce szybko pozbyć się auta, ja nie chce. Miałem wybrać ducato,bo swoje stare z 2000r z 2,8idtd nie do zajechania ale te nowe silnilki razem ze skrzynią podobno się sypią.