Renault

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)

25566
Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)

Silniki Renault Energy dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik 1.6 dCi Energy 160KM Twin Turbo z maksymalnym momentem obrotowym sięgającym 380Nm wszedł do produkcji w 2015 roku. Konstrukcja silnika została opart na poprzedniej sprawdzonej wersji 1.6 130KM w której zastosowano szereg bardzo nowoczesnych i zaawansowanych technologii. Najbardziej rozpoznawalną zmianą to podniesienie mocy oraz zastosowaniu dwóch turbosprężarek. Jak w poprzednich wersjach silników wysokoprężnych inżynierowie korzystali z wieloletnich doświadczeń przy konstruowaniu silników Formuły 1. Takie rozwiązania znajdziemy w tej odmianie między innymi poprzeczny obieg płynu chłodzącego który pozwala na szybkie schładzanie komory spalania. Kolejną nowinką zapożyczoną z F1 to pierścienie typu U-Flex które ze względu na swój kształt litry U lepiej dopasowują się do odkształceń cylindrów które powstają na wskutek wysokich temperatur. W skrócie pozwala to na lepsze smarowanie oraz zmniejszenie tarcia. Dodatkowo popychacze zaworowe zostały wykończone specjalną powłoką diamentopodobną DLC (Diamond Like Carbon) co przekłada się na ich odporność na ścieranie oraz zmniejszenie oporów tarcia. Silnik wyposażony w nowocześniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1800 bar który został odpowiednio przystosowany do podwójnego doładowania. Ze względu rygorystyczne norm spalin silnik został wyposażony w katalizator wychwytujący cząstki azotu Nox oraz układ regeneracji cząstek stałych przez co spełnia normy spalin Euro 6. Jednak najbardziej rozpoznawalny jest układ doładowania TwinTurbo które pozwalają na bardzo dobre osiągi. W skrócie wygląda to tak pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwałdności pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach przez co silnik natychmiast przyspiesza już przy 1500 obr. Natomiast druga turbosprężarka włącza się do pracy przy wyższych obrotach co pozwala na osiągnięcie maksymalnych mocy. Te rozwiązania pozwoliły na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów przy minimalnym poziomie spalania oraz obniżenia Co2. Zamysłem konstruktorów było osiągnięcie parametrów silnika o pojemności 2.0 l a przy tym obniżyć spalanie o co najmniej 25%. Można stwierdzić że zabieg ten się udał, silnik oferuję świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jednostka systematycznie będzie wypierać tradycyjny silnik 2.0 dCi i znajdziemy go praktycznie w wszystkich nowych modelach segmentu D, E oraz Van.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Nowoczesna konstrukcja
  • Bardzo wysoka kultura pracy
  • Świetna dynamika
  • Świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Podwójne Doładowanie Twin Turbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.7)
Trwałość 4.8/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 3

Najbardziej awaryjna część

6%
80%
7%
1%
4%
0%
Suma głosów: 203

Opinie użytkowników

22.10.2019 Megane III Limited 1,6dci
(5.3)
Opinia: Jeździłem 1,5dci i przejechałem 170 tysięcy. bez awarii, teraz mam 1,6dci i już na gwarancji były z nim problemy, ciekła pompa wtryskowa, wymiana jednego wtrysku, teraz jest po gwarancji ma 136 tysięcy km. i padły dwa wtryski, cena z serwisie szok ! koszty serwisu berdzo
  • 1.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1,6dci
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
19.08.2019 Scenic Grand
(6.0)
Opinia: To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo drogie, ogólnie silnik cichy jak na diesla i dynamiczny. Spalanie zależy od temperamentu kierowcy, można uzyskać wynik 6 - 6,5 przy rozważnej jeździe, przy energicznej jeździe
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1.6dci 130km
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
29.05.2019 Megane GT Line
(5.7)
Opinia: Filtr cząstek stałych, wtryskiwacze i rozrząd to największe wady tego silnika, fajnie jedzie, ale koszty naprpaw są dramatyczne, przekonałem się na własnej skórze :(
  • 2.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 16dci
  • Rocznik / Przebieg: 2013 / 169500
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Odradzam
25.04.2019 Anonim
(4.0)
Opinia: Tragedia 140 tyś wymieniony łańcuch rozrządu bo silnik tłuk się jak stary klekot z lat 80tych, dobrze źle gdzieś nie przeskoczył, 5 tyś później uszczelka pod głowicą!! Samochód serwisowany od początku do dziś oleje wszystko na czas. Koszt tylko tych dwóch napraw 5 tyś złotych.
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1.6dci 160
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
29.04.2018 Janusz
(9.3)
Opinia: Potwierdzam silnik dynamiczny o dużym potencjale niestety jak dla mnie zbyt dużo pali !!! Dwie turbiny dają we znaki zwłaszcza przy nagłym przyspieszeniu i dużych prędkościach wtedy spalanie wzrasta nawet do 8L na trasie co jest nie do przyjęcia.Oczywiście że można wykrzesać 6L ale to
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Talisman Kombi 1.6 dci 160KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016/ 62.000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam