Renault

Silnik Renault 2.0 Blue dCi 200KM EDC M9R

3501
Silnik Renault 2.0 Blue dCi 200KM EDC M9R

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 2.0 Blue dCi o mocy 200KM  z mon. obr 400Nm wszedł do produkcji w roku 2018. To odmiana silników wysokoprężnych z rodziny M9R, która uzupełnia ofertę gamy Blue dCi. Jednostka zasila modele Renault Talisman oraz Espace  i jest sprzężona wyłącznie z dwusprzęgłowym automatem EDC. Powodem zmiany jest wprowadzenie bardziej wygórowanych norm spalin, przez co jednostka została poddana szeregowi modyfikacji . Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2.


Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue, który jest dostępny na większości stacji paliw. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • doskonała dynamika
  • świetna elastyczność
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9R
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 /AdBlue
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 7.2-7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

8%
67%
13%
4%
4%
4%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami