Renault

Silnik Renault 1.5 Energy dCi 8V 75KM K9K

11802
Silnik Renault 1.5 Energy dCi 8V 75KM K9K

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 Energy dCi o mocy 75KM wszedł do produkcji w 2016 roku i jest najsłabszą odmianą tej rodziny. Nowinką jest zastosowanie systemów takich jak Start & Stop oraz systemu odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM. To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2. Niewątpliwie atutem tej odmiany jet bardzo niski poziom spalania, który oscyluje w granicach 4L/100km.



Również na pochwałę zasługuję bardzo niska awaryjność można rzec że jest praktycznie zerowa, przy odpowiednim użytkowaniu bez problemu pokonuje przebiegi ponad 200 tys/km bez żadnych awarii. Aby uniknąć jakichkolwiek problemów trzeba pamiętać w szczególności o terminowej wymianie oleju, filtrów oraz tankować paliwo na sprawdzonych stacjach. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skraca go do maksymalnie 15 tys. km.



Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie powinni mieć problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dCi o mocy 75KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 612
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 6 Lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !
– Nowoczesny system Stop & Start
– System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

10%
40%
20%
10%
10%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami