Renault

Silnik Renault 2.0 Blue dCi 16V 125KM-145KM M9R

1640
Silnik Renault 2.0 Blue dCi 16V 125KM-145KM M9R

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 2.0 Blue dCi o mocy 125-145KM  wszedł do produkcji w roku 2019. To odmiana silników wysokoprężnych z rodziny M9R, która uzupełnia ofertę gamy Blue dCi. Jednostka zasila dostawcze modele Renault Trafic oraz Nissan NV300. Z powodu wprowadzenia wygórowanych norm spalin, jednostka 2.0 dCi została poddana znaczącej modyfikacji. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d,  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2.


Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowe rozwiązania. Blue dCi to technologia, która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue, który jest dostępny na większości stacji paliw. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • doskonała dynamika
  • świetna elastyczność
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9R
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 /AdBlue
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

10%
60%
10%
0%
10%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

17.08.2023 Laguna III
(9.3)
Opinia: Doskonała jednostka. Bezawaryjna i bezproblemowa. W lagunie III zrobiłem 300 tys. km. bez żadnych problemów. Silnik wrażliwy na złe paliwo, szczególnie w zimie. Przy dodawaniu do zbiornika depresatora, nawet przy dużych mrozach nie ma problemu z jego rozruchem. Do wyższych kosztów zaliczyć trzeba wymianę oleju
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Oszczędny, dynamiczny, cichy, o wysokiej kulturze pracy, bezawaryjny.
Wady: Wysoki koszt wymiany oleju i filtrów.
  • Silnik: 130KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam