Renault

Silnik Renault 2.0 Blue dCi 160KM-170KM EDC M9R

2848
Silnik Renault 2.0 Blue dCi 160KM-170KM EDC M9R

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 2.0 Blue dCi o mocy 160-170KM  z mom. obr 360Nm wszedł do produkcji w roku 2018. To kolejna odmiana silników wysokoprężnych Blue dCi  po 1.5 Blue dCi oraz 1.7 Blue dCi, która uzupełnia ofertę koncernu Renault oraz Nissan. Jednostka zasila modele Renault Espace, Talisman oraz Trafic III i jest sprzężony wyłącznie z dwusprzęgłowym automatem EDC. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d – TEMP co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej  CO2.


Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. Blue dCi to technologia, która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue,który jest dostępny na większości stacji paliw. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • doskonała dynamika
  • świetna elastyczność
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9R
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6d - TEMP
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 7.2-7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

10%
62%
10%
5%
10%
5%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami