Renault

Silnik 1.5 Energy dCi 95KM (K9K 646/846)

27562
Silnik 1.5 Energy dCi 95KM (K9K 646/846)

Silniki Renault Energy dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik 1.5 DCI  o mocy 95KM  (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia. Wszedł do produkcji od 2014r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania. Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich. Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !
– Nowoczesny system Stop & Start
– System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM
 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.4)
Trwałość 6.8/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

6%
79%
8%
4%
2%
2%
Suma głosów: 52

Opinie użytkowników

10.05.2020 megane 1`5dci Hatchback
(1.0)
Opinia: Mogę tyko z żalem potwierdzić, że słabość tego silnika to zbyt rzadkie wymiany oleju. Co z tego, że kupiłem auto od pierwszego właściciela, który chwalił się, że wszystkie serwisy robił w salonie, gdzie kupił auto. Przejechałem 18tys.km silnik zaczął niedomagać i głośno pracować, okazało się,
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: jedyna zaleta to małe spalanie o ile jest oczywiście sprawne lub nowe
Wady: słaby ten silnik pod względem mocy i wytrzymałości, koszty napraw i części zamiennych duże
  • Silnik: dci 1,5 K9K 95
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 161800
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Odradzam
03.02.2020 Megane III Kombi
(1.0)
Opinia: 150 tys. olej wytrysnął spod filtra oleju, po roku od wymiany oleju, turbo zatarte, panewki obkręcone, silnik na złom.
  • 3.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Spalanie średnio 5.5
  • Silnik: K9k 846
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 150
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
20.10.2019 Renault Megane III Grandtour
(0.0)
Opinia: Kupiłem samochód jako używany (po leasingu). Spalanie oscyluje, przy mieszanej jeździe, w okolicach 4,5 litra. Tylko 95 km, ale auto bardzo dobrze przyspiesza, elastyczny silnik. Cichy w środku. Olej zmieniłem od razu po zakupie (wtedy 75 tys.). Będę zmieniał co 15000. Mój mechanik też to zalecił.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.5 dci 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016
Polecam
06.05.2018 Wiesław
(10.0)
Opinia: Silnik w Megance 2015 rok przebieg 89 tys trzeci serwis i to wszystko co mnie kosztowało.Spalanie tak niskie że się zastanawiam że auto może tyle palić w dzisiejszych czasach,jazda raczej mieszana i trochę w korkach miejskich wychodzi 4.5L a na trasie to 3.6do 100km/h.Żadnych problemów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Megane Hatchcback . 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014/2015 r 89 tys
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
29.09.2017 Daniel
(10.0)
Opinia: Zakupiłem Megane III Grandtoura z silnikiem 1.5 dci o mocy 95 KM. Silnik ma wspaniałą kulturę pracy i bardzo ekonomicznie obchodzi się z paliwem. Silnik ma taki sam moment obrotowy jak wersja 110 KM więc elastyczność jest niesamowita. Meganka posiada 6 biegową skrzynię biegów, która
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Renault Megane Grandtour 1.5 dci 95 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014r. 114000
  • Spalanie: 4.9 l/100km
Polecam