Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 2.3 Energy dCi M9T o mocy 125KM stosowany w samochodach użytkowych Renault, Nissan i Opel. Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dCi wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami, co ma przekładać się na obniżenie spalania. W tej odmianach występuje turbina o stałej geometrii łopatek. Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm odmiany 2.5 dCi (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30). Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu a przeglądy zostały wydłużone do 40 tys. km .
Opinia:
Dwie sztuki masterów
Pierwszy 590 tysi. Drugi 545 tysi. - zero problemów z silnikiem, brak jakichkolwiek wycieków czy brania oleju. Przebiegi oczywiście autostradowe. Olej wymieniany co 20 tysi max (elf 5w30)
Polecam
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Bezawaryjny
Wady:
Brak
Silnik:
165
Rocznik:
2020
Przebieg:
585000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
31.12.2017Rafał
(7.0)
Opinia:
Jeżdzę tym autem od 4 lat. Zero problemów. Spalanie nawet 8L/100km przy spokojnej jeżdzie ok 100-120km/h. Olej oczywiście wymieniam co 10-15tys a nie jak zaleca serwis 40tys. Mam klientów co trzymają się zaleceń i silnik kończy się po 300tys. Rozrząd zalecam wymienić po 300tys. Łańcuch
niby dożywotny ale po takim przebiegu może być niespodzianka. Od klientów słyszałem że wyciąga się i wyrabiają się zębatki. Koszt nowego to 410zł więc lepiej nie ryzykować. Sprzęgło dwumasowe jest żywotne ale zależy od kultury jazdy kierowcy. Znam klientów co robią po 500tys na oryginale. Ogólnie bardzo udane auto do transportu.