Renault

Silnik 2.3 dCi 16V (M9T)

20493
Kategoria: Silniki Renault
Silnik 2.3 dCi 16V (M9T)

Silniki Renault są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik 2.3 dCi  o mocach 101KM, 125KM oraz 146KM stosowany w samochodach użytkowych Renault. Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dci wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania. W mniejszych odmianach występuję z turbiną o stałej geometrii łopatek w najmocniejszej turbina o zmiennej geometrii. Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm odmiany 2.5 DCI (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) które występowały również w modelach Laguna i Espace. Na początku będzie występował w samochodach dostawczych Master, Movano w późniejszym czasie będzie miał zastosowanie w autach osobowych typu Lgauna, Kaleos. Wdrożenie tych tej jednostki  pozwoli  obniżyć koszty eksploatacji takie jak częste serwisy oraz spalanie a zwiększy całkowicie walory jezdne. Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu a przeglądy zostały wydłużone do 40tyś km .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • świetne właściwości
  • bardzo dobra dynamika
  • mechanizm rozrządu na łańcuchu
  • niski poziom spalania
  • przeglądy co 40tyś

Wady

  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuh
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W30, wymiana po co 40.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.9)
Trwałość 6.8/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

20%
30%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

08.05.2018 Michał 
(9.0)
Opinia: Użytkuję auto od ponad roku. Sinik w tej wersji wydawał mi się słaby dlatego chiptunning moim zdaniem rozwiązał problem 146km i 380nm. Teraz naprawdę jazda to przyjemność. Spalanie do 9 litrów i jak powiedziałem o tym w serwisie w moim mieście to drapali się w głowę
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: L1H1 Dopel Kabina
  • Rocznik / Przebieg: 2011/198000
  • Spalanie: 8.9 l/100km
Polecam
31.12.2017 Rafał
(7.0)
Opinia: Jeżdzę tym autem od 4 lat. Zero problemów. Spalanie nawet 8L/100km przy spokojnej jeżdzie ok 100-120km/h. Olej oczywiście wymieniam co 10-15tys a nie jak zaleca serwis 40tys. Mam klientów co trzymają się zaleceń i silnik kończy się po 300tys. Rozrząd zalecam wymienić po 300tys. Łańcuch
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Master 2,3DCi 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/280000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
19.12.2016 Piotr
(9.7)
Opinia: Ci co trochę tu siedzą to wiedzą, że opinie bywają "kopiuj-wklej" i ta obok jest tego najlepszym przykładem. Mam Mastera 2,3 dCi, 165 Energy 2016r. Na ramie kontener 2,16x2,40x4,70, ładownści w papierach 1070kg. W fotel nie wciska ale jakoś dziwnie szybko osiąga się 6 bieg
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2,3 dCi/165
  • Rocznik / Przebieg: 2016/5000
  • Spalanie: 10.2 l/100km
Polecam
15.09.2016 Darek
(6.0)
Opinia: Witam wszystkich użytkowników Mastera 2,3 dci 150 KM z tylnym napędem Przejechałem samochodem 77 tys km i jest to najgorsze 77 tys km przejechane w moim życiu. Auto pali ile zdąży , w cyklu miejskim przy raczej oszczędnej jeździe nie mogę zejść poniżej
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2,3 dci 150 Km
  • Rocznik / Przebieg: 2011/ 77 670
Odradzam