Silnik Renault 1.5 Blue dCi o mocy 75-86KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zastąpił poprzednią wersję 75-konną z tej samej rodziny K9K. Powodem zmiany jest wprowadzenie bardziej wygórowanych norm spalin przez co jednostka została poddana szeregowi modyfikacji. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.
Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Dacia Dokker FL Van 1.5 Blue dCi 75KM (K9K 872)
Renault Express 1.5 Blue dCi 75KM (K9K)
Renault Kangoo II FL 1.5 Blue dCi 80KM (K9K 872)
Renault Kangoo Express II FL 1.5 Blue dCi 80KM (K9K)
Renault Kangoo III 1.5 Blue dCi 75KM (K9K)
Renault Kangoo Van III 1.5 Blue dCi 75KM (K9K)
Renault Clio V 1.5 Blue dCi 86KM (K9K)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Dacia Dokker FL Van 1.5 Blue dCi 75KM (K9K 872)
Renault Express 1.5 Blue dCi 75KM (K9K)
Renault Kangoo II FL 1.5 Blue dCi 80KM (K9K 872)
Renault Kangoo Express II FL 1.5 Blue dCi 80KM (K9K)
Renault Kangoo III 1.5 Blue dCi 75KM (K9K)
Renault Kangoo Van III 1.5 Blue dCi 75KM (K9K)
Renault Clio V 1.5 Blue dCi 86KM (K9K)