Renault

Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi 16V 136KM M9T

6132
Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi 16V 136KM M9T

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi o mocy 136KM  jest kolejną odmianą tej jednostki która ma zastosowanie w Renault Master III, Nissanie NV400 oraz Oplu Movano B . Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dCi, wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania. W tej odmianie wprowadzono podwójne doładowanie Twin Turbo co pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów. Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm spalin  odmiany 2.5 dCi (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) . Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu oraz wydłużenie przeglądów do 40 tys. km lub dwóch lat. To pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji jednostki.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • świetne właściwości
  • bardzo dobra dynamika
  • mechanizm rozrządu na łańcuchu
  • niski poziom spalania
  • przeglądy co 40tyś

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9T
  • Turbosprężarka: Twin Turbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po co 40.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

9%
27%
27%
9%
18%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

20.07.2025 Renault Master III (2019-
(9.0)
Opinia: Wół roboczy i symbol popularności dostawczaków francuskiego koncernu. Dobra kultura pracy nie przeszkadza mierne wyciszenie kabiny. Dynamiczny i elastyczny powyżej 2 tyś obrotów poniżej typowa dla Francuzów turbodziura. Renault Master 3 po drugim liftingu rok 2022 wersja 136 koni.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Silnik cichy, szybko się nagrzewa, kompletnie bezawaryjny mimo wszechobecnej ekologii, ma bagnet do kontroli oleju, jak na 136 koni daje rade
Wady: Nie jest to tdi które wbija w fotel praktycznie z jałowych obrotów, typowe dla nowych diesli eksploatacja wykańcza osprzęt
  • Silnik: 136 koni
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 179000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam