Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 2.3 Twin Turbo dCi o mocy 136KM jest kolejną odmianą tej jednostki która ma zastosowanie w Renault Master III, Nissanie NV400 oraz Oplu Movano B . Konstrukcja silnika oparta na jednostce 2.0 dCi, wyposażona we wtryskiwacze nowej generacji z siedmioma otworami co ma przekładać się na obniżenie spalania. W tej odmianie wprowadzono podwójne doładowanie Twin Turbo co pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów. Silnik ma zastąpić wysłużone oraz nie spełniające rygorystycznych norm spalin odmiany 2.5 dCi (G9U) oraz 3.0 dCi (ZD30) . Dodatkowym atutem jest zastosowany bezobsługowy mechanizm rozrządu oraz wydłużenie przeglądów do 40 tys. km lub dwóch lat. To pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji jednostki.
Opinia:
Wół roboczy i symbol popularności dostawczaków francuskiego koncernu. Dobra kultura pracy nie przeszkadza mierne wyciszenie kabiny. Dynamiczny i elastyczny powyżej 2 tyś obrotów poniżej typowa dla Francuzów turbodziura. Renault Master 3 po drugim liftingu rok 2022 wersja 136 koni.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Silnik cichy, szybko się nagrzewa, kompletnie bezawaryjny mimo wszechobecnej ekologii, ma bagnet do kontroli oleju, jak na 136 koni daje rade
Wady:
Nie jest to tdi które wbija w fotel praktycznie z jałowych obrotów, typowe dla nowych diesli eksploatacja wykańcza osprzęt