Silnik 1.5 Energy dCi 90KM (K9K 628/656) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9606

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 90KM z momentem obrotowym 220Nm występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia .Wszedł do produkcji od 2014r i jest nową odmianą rodziny dCi o nazwie Energy.Konstrukcja praktycznie nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.5 dCi po za nowymi technologiami .Nowościami jest zastosowanie nowych systemów takie jak start & Stop oraz systemu odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. W układzie wtryskowym zastosowano nowe dysze wtryskiwaczy o indywidualnym kącie wtrysku natomiast w układzie rozrządu wprowadzono popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon). Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP spełnia normy spalin Euro 5.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 90KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Franz 29.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem pod wrażeniem spalania tego silnika (Megane IV) średnio wychodzi 4.2 l i to przy dosyć ostrej jeździe.Jak na pojemność i moc silnik jest dynamiczny ładnie wkręca się na obroty i czuć moc po wciśnięciu gazu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane IV 90KMRocznik / Przebieg: 2017r/47tys Śr. spalanie: 4.2
Rex 25.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina wielkości auta i mocy.Normalne spalanie kształtuje się na poziomie 5.3l natomiast w mieście maksymalnie do 6.5l .Po za tym silnik jest cichy bardzo elastyczny i jak na swoje 90KM ma niezłego kopa.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Captur Energy 90KMRocznik / Przebieg: 2017r/ 37tys Śr. spalanie: 5.3

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.