Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14721

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 110KM z momentem obrotowym 260Nm występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia .Wszedł do produkcji od 2014r i jest nową odmianą rodziny dCi o nazwie Energy.Konstrukcja praktycznie nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.5 dCi niczym, jedynie zostało wprowadzone kilka nowatorskich rozwiązań.W silniku zastosowano nowe systemy takie jak start & Stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. W układzie wtryskowym zastosowano nowe dysze wtryskiwaczy o indywidualnym kącie wtrysku natomiast w układzie rozrządu wprowadzono popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon). Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP spełnia normy spalin Euro 5 (niektóre wersje z emisją spalin Euro 6)Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
?

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Najnowsze rozwiązania technologiczne tej odmiany !

- Układ recyrkulacji schłodzonych spalin z niskociśnieniowy EGR
- Popychacze wałków rozrządu powlekane powłoką DLC Diamond-Like Carbon
- Nowoczesne Dysze z indywidualnym kątem wtrysku warstwowego ANI

-Spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6  

- Kod silnika od 2016 roku - K9k 656/657 (Megane IV,Scenic IV,Talisman)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 134

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 76
Średnia (głosów 10):
(6.3)
Trwałość
 5.5/10
Utrzymanie
 7.1/10
Dynamika
 6.3/10

Głosy według opinii:

55

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Reno Fluence 15DCi 110 06.05.2020
Średnia:
(2.00)
Nie

Opinia: Zachwalanie tego kiepskiego silnika to chyba robota handlarzy i komisów, które nie mogą się ich pozbyć z placu ! Jeździłem rok czasu i z trudem go sprzedałem niemal, że za bezcen, a w niecały rok straciłem na nim kupę kasy.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:łatwo kupić

Wady:trudno sprzedać

Odmiana silnika: 1,5DCi 110koniRocznik: 2015Przebieg: 172 Śr. spalanie: 6.7
scenic grand 1,5dci 22.04.2020
Średnia:
(2.33)
Nie

Opinia: Potwierdzam ten silnik to porażka

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (3/10)

Zalety:nadaje się tylko do małych samochodów

Wady:głośny, słaby, drogi osprzęt silnika

Odmiana silnika: 15dci110Rocznik: 2013Przebieg: 185 Śr. spalanie: 7
Megane Gt line 1,5dci 06.04.2020
Średnia:
(2.00)
Nie

Opinia: ja też wdepnąłem w to g....no, 70% opiniujących ten silnik jest na nie, to wszystko daje do myślenia szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałem

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:nie ma

Wady:ten silnik jest wadą

Odmiana silnika: 1500cm 110koniRocznik: 2015Przebieg: 182 Śr. spalanie: 6.5
Megane III 24.03.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Ludzie, jak Wy jeździcie autami z tym silnikiem? Dwaj poprzedni opiniotwórcy czy aby na pewno ten silnik mieliście? zrobiłem 126 tys megane z tym silnikiem i jedno co mogę powiedzieć, szkoda będzie mi się pozbyć tego auta... ale przebieg i rocznik robią swoje. Silnik jest jak najbardziej godny polecenia przy odpowiednim serwisie, wszystko w oryginale, nic się kompletnie nie dzieje, do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń. Jak nie umiesz jeden z drugim używać diesla, to sobie kup rower albo kosiarkę do trawy, a i to może uda się wam zepsuć. Kierowcy niedzielni... Wstyd!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:oszczędny, przyjemny dla ucha, elastyczny

Wady:trochę głośniejszy gdy zimny

Odmiana silnika: 1,5 dCi 110KMRocznik: 2011Przebieg: 212000 Śr. spalanie: 7
megane III 15Dci 24.03.2020
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: ten silnik do skarbonka bez dna, nawet ciężko to g.... sprzedać, pozbyłem się tego szajsu

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (4/10)

Zalety:co z tego, że mało pali, jak koszty naprawy i części są duże

Wady:ten silnik to jedna wielka wada

Odmiana silnika: 1,5 dci 110Rocznik: 2015Przebieg: 168 Śr. spalanie: 6.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.