Opel

Silnik Opel 1.6 ECOTEC Diesel 150KM D16DTR

647
Silnik Opel 1.6 ECOTEC Diesel 150KM D16DTR

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI Ecotec BiTurbo o mocy 150KM wyposażony został w dwie turbosprężarki wszedł do produkcji w 2019 roku  i zasilał model Opel AstraK.

Ta odmiana spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6d w której zastosowano technologe LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue


Jest to konstrukcja koncernu Opel z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzaną na Węgrzech, nazywaną szepczącym DieslemPrzydomek ten przyjął ze względu na bardzo cichą pracę porównywalną do silnika benzynowegoDebiut tej odmiany przypada na 2016 rok w Oplu Astrze Knatomiast słabsze wersje spotkamy na rynku już od 2013 roku. Silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym 350Nm przy 1500obr/min świetną dynamiką oraz bardzo niskim poziomem spalania. Pierwsza konstrukcja diesla koncernu Opla w całości wykonana z aluminium Jednostka wysoce zaawansowana technologicznie z szeregiem nowatorskich rozwiązań które przekładają się no kulturę pracy osiągi oraz spalanie.



Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania. Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Przykładem może być Opel Astra K Sport w którym standardowo zastosowano system Star&Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elstyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awaryjny układ rozrządu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d/AdBlue
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami