Popularne na rynku

Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX 170KM B20DTH

67960
Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX 170KM B20DTH

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX 170KM B20DTH to nowa konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej. Silnik należy do rodziny Large Diesel Engine i jest produkowany w  Kaiserslautern. Zadebiutował w Zafirze oraz Insigni w roku 2014. Konstrukcja całkowicie nowa, o bardzo zaawansowanej technologi, ma zastąpić dotychczasową jednostkę 2.0 CDTI która to była zapożyczona od Fiata. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 400Nm dostępny od 1750-2500Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania . Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC oraz filtra cząstek stałych DPF . Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani. Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów, specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu. Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu. Silnik współpracuje z turbina VGT o zmiennej geometrii sterowaną elektronicznym siłownikiem która jest dodatkowo chłodzona cieczą . Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie. Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro

Wady

  • bardzo wysoki koszt obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B20DTH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 6 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 0W20 / 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu. Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC . W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.
AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw, co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.8)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 1

Najbardziej awaryjna część

5%
5%
3%
4%
5%
76%
Suma głosów: 92

Opinie użytkowników

10.02.2022 Opel Zafira C
(6.0)
Opinia: Wygodne rodzinne auto. Miejsca sporo. Silnik dynamiczny fajny moment dobrze sobie radzi z tym autkiem .
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika Cicha praca silnika Sporo miejsca
Wady: Koszty napraw .Przede wszystkim 150 000 na rozrząd to o wiele za długo mi szczelił przy 140 000 i te wymiany oleju co 30 000 trzeba zmniejszyć o połowę rozrząd max 100 000.
  • Silnik: B20DTH 170KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 140 000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
09.04.2021 Insignia A
(9.0)
Opinia: Najlepszy diesel jaki miałem(po mondeo mk4 2.0l 140/163km i vectra 1.9cdti 120 w mondeo po paru latach juz miałem wyciek z pokrywy a vectron to straszny tłuk, oba były sporo głośniejsze, szczególnie 1.9)Cichy, dobrze pracuje z automatem, spalanie od niecale 6-8,5l zależnie od jazy 90-170km/h.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cichy podczas jazdy i przyśpiedzenia. Dosyć mocny jak na 2.0. Bez awarii. Spalanie jak to 2.0d
Wady: Droższa wymaian rozrządu, Trochę słychac diesla na światłach na ustawieniach D i hamulcu
  • Silnik: B20DTH
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
27.03.2021 Insignia A lifting
(7.7)
Opinia: Sam silnik jest ok osprzęt jest słabo zaprojektowany, mógłby być bardziej wytrzymały. Wymiana rozrządu co 150 tys. km zalecana ale przygotujmy się na wyższe koszty mimo dobrego dostępu i paska to wymieniamy 2 rozrządy pasek i łańcuch po drugiej stronie silnika, który również trzeba wymienić
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy Dobra dynamika Bardzo niskie spalanie
Wady: Nie wolno zaniedbywać okresowych wymian to nowoczesny diesel tylko dobre paliwo i często wymiana filtrów i oleju.
  • Silnik: 170KM/B20DTH
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 153000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.03.2021 Zafira c
(5.3)
Opinia: Co za debil pisał recenzję tego silnika.Turbina chłodzona dodatkowo cieczą? Mózg sobie schłodź. Chłodnica EGR ma za zadanie schładzanie spalin? No a niby jakie by miała mieć? Jakie to odkrywcze.Ma nowoczesną plastikową osłonę rozrządu i dzięki temu silnik jest cichy hahahaha. Ale wisienką na torcie
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Kultura pracy ,niezła dynamika, niskie spalanie
Wady: Trwałość przez powszechnie już stosowaną posrana ekologie- EGR, DPF i totalnie posrane AdBlue.Radzę włączyć myślenie i wyłączyć DPF i SCR- AdBlue
  • Silnik: 170 B20DTH
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 30tys.
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.06.2020 Opel Insignia A 2.0 CDTI B20DTH 170KM
(8.0)
Opinia: Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny, mało pali
Wady: np częsta awaria czujników Nox, rury turbo, elektronika, uszczelniacza wału, przeguby wewnętrzne
  • Silnik: 170KM B20DTH
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam