Opel

Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX BiTurbo 210KM B20DTR

5798
Silnik Opel 2.0 CDTI ecoFLEX BiTurbo 210KM B20DTR

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 210KM to nowa konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej. Silnik należy do rodziny Large Diesel Engine i jest produkowany w  Kaiserslautern. Dostępny od 2017 roku w topowej wersji modelu Insignia B. Wyposażony jest w dwie turbosprężarki (sekwencyjne turbodoładowanie ) z 8-biegową automatyczną skrzynią i napędem na wszystkie koła. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 480Nm dostępny od 1500br/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania. Insygnia średni spala niespełna 6.9l ropy a do pierwszej setki przyspiesza w 7.9 s z maksymalną prędkością 233km/h !!!Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC z roztworem Adblue oraz filtra cząstek stałych DPF . Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani. Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów, specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu. Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu. Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie. Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo cicha prac
  • świetna dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B20DTR
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 6 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 0W20 / 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu. Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC . W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.
AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw, co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

11.01.2022 Insignia
(10.0)
Opinia: Super
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie
Wady: Brak
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam