Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 122KM F15DVH

3569
Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 122KM F15DVH

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 122KM F15DVC wszedł do produkcji w 2019 roku i miał zastosowanie w samochodach Opel Astra K oraz Opel Insignia B Jednostka powstała na bazie odmiany 1.6 ECOTEC z rodziny  GM / MDE Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Jest to wersja 3-cylindrowa  wykonana w całości z aluminium spełniająca najostrzejsze normy spalania Euro 6d !



W silniku zastosowano technologie LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue co spowodowało obniżenie norm spalin do minimum.! Silnik charakteryzuje się  wysokim momentem obrotowym 300Nm przy 1750-2500obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F15DVH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d/AdBlue
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

13%
50%
13%
13%
0%
13%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

03.04.2024 Opel Astra K
(10.0)
Opinia: Ja jestem bardzo zadowolony. Mam wersję silnika 1.5 CDTi 122 KM i jest ona bardzo żwawa i mało paląca. Przy stałej jednakowej prędkości rzędu 100 km/h potrafi spalić jedynie 3.9 l ON na 100 km także dla mnie rewelacja. Moja Astra to 2020 rok i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: małe wibracje, bardzo cichy, niskie zużycie paliwa
Wady: trochę mocniejsze wibracje przy zimnym rozruchu
  • Silnik: 122KM/AstraK
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
08.02.2024 Opel Astra K V kombi
(10.0)
Opinia: Witam, Astra K kombi z 2020r, silnik 1,5 D , 122KM, przebieg 55tys km. Silnik chociaż nie pokaźny świetnie sprawdza się w tym samochodzie. Ładnie zbiera się z niskich obrotów, żadnej turbo dziury. W 5 osób z boxem na dachu w podróży po Chorwackich drogach
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoki moment obrotowy, łatwo wkręca się na obroty, elastyczny bez turbo dziury, bardzo niskie spalanie 4,5-4,9 L/100 km
Wady: Nie znam
  • Silnik: 1,5 diesel , 122KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam