Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 12V 122KM F15DVH

8202
Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 12V 122KM F15DVH

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 122KM F15DVC wszedł do produkcji w 2019 roku i miał zastosowanie w samochodach Opel Astra K oraz Opel Insignia B Jednostka powstała na bazie odmiany 1.6 ECOTEC z rodziny  GM / MDE Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Jest to wersja 3-cylindrowa  wykonana w całości z aluminium spełniająca najostrzejsze normy spalania Euro 6d !



W silniku zastosowano technologie LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue co spowodowało obniżenie norm spalin do minimum.! Silnik charakteryzuje się  wysokim momentem obrotowym 300Nm przy 1750-2500obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F15DVH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d/AdBlue
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.2)
Trwałość 6.6/10
Utrzymanie 6.9/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 3

Najbardziej awaryjna część

15%
23%
17%
15%
15%
17%
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

29.01.2025 Astra K S&S
(3.3)
Opinia: Auto dostało luzu osiowego na wale korbowym, przebieg 160 000 km. Wcześniej był problem z lejącą pompą. Do tego czasu jeździło, chociaż miał dźwięk przy rozruchu jak Żuk z S-21 pod maską. Usterka znana w serwisie, ten silnik to bubel (podobno z 1.2 po lifcie
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Mało palił.
Wady: Nie działa i zepsuł się dość szybko.
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
22.11.2024 Astra K, kombi, 1,5 LXD
(3.3)
Opinia: Silnik do wymiany przy przebiegu 57 000 km. 2 miesiące po zakończeniu gwarancji. Luz osiowy wału korbowego miał ponad 5 mm. Samochód oddany do ASO Opel z objawami uszkodzenia koła dwumasowego. Diagnoza potwierdziła uszkodzenie dwumasy, jednak po wymianie objawy nie ustąpiły. Zgłosiłem reklamację usługi i w
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - niskie spalanie - wystraczający moment obrotowy - dość "żywy"
Wady: - silnik ma bardzo złą kulturę pracy przy uruchamianiu - przy przebiegu 57 000 zatarł się silnik (luz osiowy wału korbowego 5 mm) i spowodował uszkodzenie koła dwumasowego
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 87000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Odradzam
15.11.2024 ASTRA K
(5.0)
Opinia: Astra ze 105 KM. Kompletnie nie polecam tego silnika. Auto strasznie się telepie, szczególnie przy odpalaniu i chodzi okropnie. Przy 95 000 już wymiana turbiny o zmiennej geometrii. Nie wiem jak wariant 122 konie, ale 105 nie jedzie w ogóle. To mój kolejny opel i chyba ostatni.
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Mało pali
Wady: Rzęzi i chodzi okropnie Jest powolny w wersji 105 koni Auto nie ma 100 000 km przebiegu, a już zdążyła zepsuć się turbina
  • Silnik: 105 KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 101000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
12.11.2024 Astra K GS Line
(10.0)
Opinia: Mam również Opla Astrę K z silnikiem diesla 1.5 122KM z 2021 roku i ogólnie jestem zadowolona. Jedyny minus to dźwięk przy zapalaniu taki jakby ten silnik miał się za chwilę rozlecieć. Takie specyficzne "zadzwonienie". Mój samochód ma zaledwie 47 tys. km i miał
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny i oszczędny.
Wady: Irytujący dźwięk przy zapalaniu.
  • Silnik: 1.5 122KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 47000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
21.10.2024 Astra K Elegance
(8.7)
Opinia: Kupowałem ten samochód z lekką obawą o awaryjność tej jednostki, ponieważ wcześniejsza wersja Astry 1.6 CDTI, którą jeździłem od nowości przez okres 100 tys. km znacznie uszczupliła mój domowy budżet (awaryjny rozrząd x2 i komplet wtryskiwaczy z pompą wstryskową). Myślę jednak, że moje obawy w
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, małe zużycie paliwa, szybko się nagrzewa
Wady: trochę niska kultura pracy zaraz po uruchomieniu (potem jest ok)
  • Silnik: 1.5 122KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 81000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam