Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 12V 122KM F15DVH

15029
Opublikowane 17 grudnia 2021 r.
Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 12V 122KM F15DVH

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 122KM F15DVC wszedł do produkcji w 2019 roku i miał zastosowanie w samochodach Opel Astra K oraz Opel Insignia B Jednostka powstała na bazie odmiany 1.6 ECOTEC z rodziny  GM / MDE Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Jest to wersja 3-cylindrowa  wykonana w całości z aluminium spełniająca najostrzejsze normy spalania Euro 6d !



W silniku zastosowano technologie LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue co spowodowało obniżenie norm spalin do minimum.! Silnik charakteryzuje się  wysokim momentem obrotowym 300Nm przy 1750-2500obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F15DVH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d/AdBlue
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.9)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 3

Najbardziej awaryjna część

14%
24%
19%
12%
15%
17%
Suma głosów: 59

Opinie użytkowników

12.11.2025 Astra Kombi Elegance
(9.0)
Opinia: Pracuję w firmie gdzie mamy kilka sztuk tych Astr z tym silnikiem i jak do tej pory sprawują się dobrze. Były kupione w roku 2021 i mają obecnie przebiegi od 60 tyś km do 215 tys. km i jak na razie jeżdżą i nie
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - bardzo oszczędny - cichy - jak na trzy cylindry bardzo dobrze wyważony bez znacznych wibracji (tak jak to miało miejsce w 1.4 TDI VW) - bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą, nawet zimą - bardzo dobra dynamika
Wady: - przy odpaleniu na zimno lekkie wibracje, które szybko ustają
  • Silnik: 122 KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
12.11.2025 Opel Insignia B
(10.0)
Opinia: Posiadam Insignię B z tym silnikiem i sobie chwalę. Przebieg 177 tys.km i zero problemów. Kupiłem samochód jak miał 90 tys.km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - oszczędny, cichy
Wady: - wibracje przy zimnym rozruchu
  • Silnik: 1.5 CDTi 122KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
11.11.2025 Opel Astra kombi
(10.0)
Opinia: Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii o tym silniku. Mam od nowości Opla Astrę z silnikiem 1.5 CDTi 122KM, zakupioną w 2021 roku i jak na razie nie mam z nią żadnych problemów, a mam już na liczniku 127 tys km. Jest to już
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo niskie zużycie paliwa. Na 20 litrach przejeżdżam ok 410 km przy jeździe miejskiej. Bardzo cicha praca silnika bez porównania do 1.6 CDTi.
Wady: Wibracje przy rozruchu.
  • Silnik: 122KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 127000
  • Spalanie: 4.9 l/100km
Polecam
29.01.2025 Astra K S&S
(3.3)
Opinia: Auto dostało luzu osiowego na wale korbowym, przebieg 160 000 km. Wcześniej był problem z lejącą pompą. Do tego czasu jeździło, chociaż miał dźwięk przy rozruchu jak Żuk z S-21 pod maską. Usterka znana w serwisie, ten silnik to bubel (podobno z 1.2 po lifcie
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Mało palił.
Wady: Nie działa i zepsuł się dość szybko.
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
22.11.2024 Astra K, kombi, 1,5 LXD
(3.3)
Opinia: Silnik do wymiany przy przebiegu 57 000 km. 2 miesiące po zakończeniu gwarancji. Luz osiowy wału korbowego miał ponad 5 mm. Samochód oddany do ASO Opel z objawami uszkodzenia koła dwumasowego. Diagnoza potwierdziła uszkodzenie dwumasy, jednak po wymianie objawy nie ustąpiły. Zgłosiłem reklamację usługi i w
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - niskie spalanie - wystraczający moment obrotowy - dość "żywy"
Wady: - silnik ma bardzo złą kulturę pracy przy uruchamianiu - przy przebiegu 57 000 zatarł się silnik (luz osiowy wału korbowego 5 mm) i spowodował uszkodzenie koła dwumasowego
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 87000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Odradzam