Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 120KM B16DTJ

15126
Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 120KM B16DTJ

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX o mocy 120KM to konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Debiut przypada na 2014 rok w Oplu Zafira Tourer. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania . Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .



Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania. Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.



Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Przykładem może być Opel Zafira w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • wysokie koszty obsługi-serwis

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B16DTJ
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.0)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

19%
19%
25%
13%
6%
19%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

16.01.2024 Opel insignia
(9.0)
Opinia: silnik ten nie miał żadnej awarii , jeszcze nie był wymieniany łańcuch rozrządu . Rano gdy się go odpala słychać parę sekund łańcuch . Olej wymieniany co 10 000
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy silnik , bezawaryjny
Wady: U mnie ten silnik niema wad
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 167000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
28.04.2018 Janusz
(7.0)
Opinia: Powiem tak jestem trochę rozczarowany ponieważ nowoczesne silnik diesla są tak dopracowane że powinny palić mało a tu kicha silnik spala zbyt dużo bo średnio 7L a na trasie 6l a jak się przyciśnie to 7L w mieście to około 9 l.Myślę że problemem jest
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Opel Zafira
  • Rocznik / Przebieg: 2015 r 82tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam