Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 105KM F15DVC

2036
Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 105KM F15DVC

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.5 ECOTEC Diesel 105KM F15DVC wszedł do produkcji w 2019 roku i miała zastosowanie w modelach Opel Asta K.Jednostka powstała na bazie odmiany 1.6 ECOTEC z rodziny  GM / MDE Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Jest to wersja 3-cylindrowa  wykonana w całości z aluminium spełniająca najostrzejsze normy spalania Euro 6d !



W silniku zastosowano technologie LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue co spowodowało obniżenie norm spalin do minimum.! Silnik charakteryzuje się  wysokim momentem obrotowym 260Nm przy 1500-2500obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (4.3)
Trwałość 3.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
25%
0%
50%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

07.12.2023 ASTRA K
(4.3)
Opinia: Silnik rzęzi, chodzi okropnie i nie jedzie względem starszej Astry. Auto nie ma 100 tysięcy kilometrów na liczniku, a już mam problemy z turbosprężarką i DPF. Kompletnie nie polecam, jazda autem z tym silnikiem jest jak za karę.
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Odpala i jeździ
Wady: Rzęzi, pracuje okropnie, nie ma siły jechać wciskając pedał gazu na wysokich biegach przy niskich prędkościach obrotowych - kompletnie nie czuć momentu tego diesla, ceny części do silnika nie należą do najtańszych, pali o 2 litry więcej, niż deklaruje producent
  • Silnik: 105 KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 101000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam