Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX B16DTC o mocy 95KM z maksymalnym momentem obrotowym 280Nm. Jest to konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Dostępna od 2014 roku w Oplu Meriva B a od 2015 roku także w Astrze K. Spośród całej rodziny ta odmiana jest najsłabszą ale za to bardzo oszczędną i spala średnio 3.7 l na 100 km. Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7 CDTI.
Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 280Nm przy 1500-1750 obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania . Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. . Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.
Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |