Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 95KM B16DTC

13911
Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX 95KM B16DTC

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX B16DTC o mocy 95KM z maksymalnym momentem obrotowym 280Nm. Jest to konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Dostępna od 2014 roku w Oplu Meriva B a od 2015 roku także w Astrze K. Spośród całej rodziny ta odmiana jest najsłabszą ale za to bardzo oszczędną i spala średnio 3.7 l na 100 km. Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7 CDTI.



Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 280Nm przy 1500-1750 obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania . Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. . Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.



Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • koszty obsługi-serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B16DTC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

12%
28%
28%
8%
12%
12%
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

20.01.2018 ?
(10.0)
Opinia: Przejechane 20 tysięcy kilometrów. Spalanie przy dynamicznej jeździe nie przekracza 6 litrów. Bardzo cichy i wbrew małej mocy całkiem dynamiczny silnik.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 95KM
  • Rocznik / Przebieg: ?
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam